متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


مشاهده رابطه جنسی والدین توسط کودک

 

یکی از نگرانی هایی که والدین در مورد رابطه جنسی خود دارد تماشای رابطه جنسی شان توسط کودک شان می باشد، هنگامی که زوجین تصمیم می گیرند تا فرزندی داشته باشند و عضو جدیدی به جمع آن ها اضافه شود باید چیز هایی که مربوط به قبل از آمدن نوزاد می باشد در آن تغییراتی انجام گیرد.

 

یکی از مواردی که زن و شوهر باید با آمدن فرزند آن را تغییر دهند رابطه جنسی و معاشقه آن ها می باشد به طوری که نباید در جلوی فرزند به رابطه جنسی بپردازند.

 

هنگامی که کودک در خانه هست زن و شوهر نسبت به رابطه جنسی دچار محدودیت می شوند و والدین در مورد رابطه جنسی شان نگرانی هایی دارند چون فرزند رابطه جنسی والدین را با محدودیت هایی رو به رو کرده است، در این هنگام برای والدین سوال پیش می آید که چه کنیم که فرزندمان متوجه رابطه جنسی ما نشود؟

 

اگر کودک مان رابطه جنسی ما را ببیند چه مسئله ای پیش می آید و در آن صورت باید چگونه بااین قضیه برخورد کنیم؟

 

در این مقاله به این سوالات پاسخ داده می شود و به شما می گوییم که زمانی که این اتفاق افتاد و فرزند رابطه زناشویی شما را مشاهده کرد چه عکس العملی را نشان دهید و چگونه با قضیه برخورد کنید و همین طور چگونه از این اتفاق پیشگیری کنید.

 

اثرات منفی مشاهده رابطه جنسی والدین بر کودک

بسیاری از والدین فکر می کنند چون فرزندشان کوچک است چیزی در مورد رابطه جنسی  و مسائل جنسی نمی داند و به همین دلیل روابط جنسی شان را در حضور کودک و فرزند خردسال به طور آزادانه انجام می دهند ولی آن ها باید بدانند که این یک باور بسیار اشتباه می باشد.

 

بر اساس تحقیقاتی که امروزه انجام شده است مشخص شده که کودکان دو ساله همه تصاویر و صدا ها را در حافظه شان ضبط می کنند.

 

والدین باید این موضوع را در نظر بگیرند که دیدن رابطه جنسی والدین و ضبط شدن آن در حافظه کودکان می تواند آسیب های زیاد و بسیار عمیقی بر روی او به جای بگذارد که در این مقاله این موضوع را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

کودکان تخیلات بسیار قوی دارند به همین دلیل اگر با صحنه های روابط جنسی رو به رو شوند دچار آسیب هایی شوند یا تخیلاتی برای خود ایجاد کنند مثلا ممکن است ترس، اضطراب و تخیلات جنسی از اولین پیامد هایی باشد که با دیدن رابطه جنسی والدین توسط کودکان به وجود می آید.

 

کودکان به دلیل ذهن خلاق خود ممکن است در مورد هر موضوع نظر جذابی داشته باشد و هر چیزی که می بیند ممکن است یه دلیل جالب خلق کند مثلا برای غروب کردن خورشید را به خوابیدن مربوط سازد و یا هنگامی که باران می آید بگوید ابرها ناراحت هستند و گریه می کنند و برای هر چیز دیگری دلایل خلاقی داشته باشد.

 

تصور کودک

کودک زمانی که سر و صدایی را از اتاق خواب پدر و مادرش بشنود به نظرتان به چه چیز هایی ربط می دهد و چطور تفسیر می کند؟ به احتمال زیاد او با خودش فکر می کند که پدر دارد مادرش را اذیت می کند و او را آزار و شکنجه می دهد در این صورت کودک با این افکار بسیار ناراحت می شود و ترس و اضطراب به سراغش می آید.

 

مواردی که ذکر شد پیامد های اولیه این امر می باشد که با مشاهده رابطه جنسی والدین در کودک به وجود می آید اما اگر والدین با کودک خود برخورد نادرستی داشته باشند و بیشتر ذهن او را درگیر کنند و او را در ابهام قرار دهند در این صورت تاثیرات منفی و عمیق تری بر روی کودک به وجود خواهد آمد.

 

والدین اگر واکنش اشتباه در چنین شرایطی نشان دهند باعث می شوند تا کودک مستعد مشکلاتی شود ک در زیر نمونه هایی از آن را بیان می کنیم.

افسردگی

مشکل در ایجاد روابط عاطفی

اختلال جنسی ( سادیسم، مازوخیسم)

بلوغ زود رس

ترس از تنهایی

تنفر از رابطه جنسی در بزرگسالی

تمایل به آزار دیگران

شهوانی شدن

منبع:کانون مشاوران ایران-مشاهده رابطه جنسی والدین توسط کودک

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !