متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


ویژگی های ظاهری در امر ازدواج تا چه حد مهم و تاثیرگذار می باشد؟ ظاهر همسر چقدر برای شما مهم می باشد و چقدر به ویژگی های ظاهری او اهمیت می دهید؟ ازدواج یک امر بسیار مهم می باشد که فرد بر اساس معیارهای شخصی اش آن را انتخاب می کند و معیارهای هر کس برای این تصمیم با دیگران متفاوت می باشد.

 

برخی از افراد در ازدواج به ویژگی های ظاهری بیش تر اهمیت می دهند و برای افرادی سوال پیش می آید که در ازدواج، ویژگی های ظاهری تا چه حد مهم می باشد و آیا این ویژگی ها بر روی کیفیت و دوام ازدواج اثر می گذارد یا خیر. در این شرایط باید آگاهی خود را در معیارهای مهم ازدواج و تاثیر ویژگی های ظاهری در ازدواج افزایش دهید و از مشاور قبل از ازدواج کمک بگیرید تا در این خصوص شما را راهنمایی کنند و با اطمینان بیش تری تصمیم به ازدواج بگیرید.

 

به خاطر داشته باشید که اهمیت ویژگی های ظاهری برای هر فرد متفاوت می باشد و باید با توجه به آن به آن پرداخته شود.

 

ویژگی های ظاهری در ازدواج

در  اوایل ازدواج و در شروع رابطه، زیبایی و جذابیت های ظاهری نقش پررنگ تری دارد،  در صورتی که فرد مورد نظرتان ویژگی های ظاهری مطلوبی داشته باشد راحت تر می توانید به سایر ویژگی های فرد مقابل تان توجه کند، در حقیقت ظاهر نمونه ای از مولفه های ابتدایی در برقراری ارتباط میان دو جنس مخالف می باشد.

 

مسئله زیبایی باعث جذب افراد به سمت یکدیگر می شود آیا این مسئله بر روی دوام زندگی آن ها هم تاثیر دارد یا خیر؟ جواب این سوال همیشه مثبت نمی باشد، شما برای این که رابطه رضایت بخشی داشته باشید و بتوانید رابطه تان را به مدت طولانی مدتی حفظ کنید در این شرایط باید به ملاک ها ومعیارهای خود توجه کنید و تا حد متوسطی به ملاک های ظاهری اهمیت دهید.

 

در صورتی که به طور متوسط نسبت به ویژگی های ظاهری رضایت داشته باشید به این معنا نمی باشد به در طولانی مدت، این زیبایی ظاهری بر روی دوام زندگی شما اثر می گذارد و آن رابطه را تضمین می کند، بلکه با گذشت زمان ویژگی های دیگری بر روی دوام رابطه اثر می گذارد که شامل موارد زیر می شوند:

 

ویژگی های شخصیتی

سبک های رفتاری

مهارت های ارتباطی

مهارت های سازگاری

ویژگی های ظاهری بر روی رضایت کلی اثر می گذارند و در صورتی به این ملاک های ظاهری توجه نشود بر روی کیفیت زندگی اثر می گذارد اما در طولانی مدت عوامل مهم تری بر روی کیفیت زندگی اثر می گذارد و نقش و تاثیرگذاری به سزایی دارد.

 

سخت گیری در معیارهای ظاهری در ازدواج

ویژگی های ظاهری معمولا بر روی تمایلات جنسی اثر می گذارند و در صورتی که فرد نسبت به ویژگی های ظاهری ناراضی باشد،  تمایل جنسی او کم می شود، کاهش تمایلات جنسی و ناراضی بودن از رابطه جنسی بر روی کیفیت زندگی زوجین اثر می گذارد، به همین دلیل توجه به ویژگی های ظاهری برای برخی از افراد نقش مهمی در زندگی آن ها ایفا می کند و بر روی کیفیت زندگی زناشویی آن ها تاثیر می گذارد.

قبل از ازدواج فرد باید به شناخت دقیقی از خودش برسد و ملاک های دقیق قبل از ازدواج را برای خود تعریف کند و باید قبل از ازدواج به این نتیجه برسد که زیبایی ظاهری تا چه اندازه برای او مهم می باشد و شامل چه ویژگی هایی است، در این شرایط بسیاری از افراد به خاطر کمبود مهارت خودآگاهی و عدم شناخت کافی از ملاک ها ومعیارهای خود نمی توانند انتخاب درستی داشته باشند و به همین دلیل بدون شناخت، انتخاب اشتباهی را انجام می دهند و بعدا پشیمان شده و احساس رضایت کافی ندارند، به عنوان مثال اختلاف قد یکی از مهم ترین معیارهای ظاهری به شمار می آید.

 

در صورتی که در مورد ظاهر طرف مقابل تان دچار شک و تردید شده اید باید از مشاوره قبل از ازدواج کمک بگیرید تا در این خصوص شما را راهنمایی کند و به شناخت بهتری نسبت به ملاک های مهم خود برسید در این شرایط احتمال انتخاب اشتباه برای شما کم می شود و می توانید انتخاب دقیق تر و صحیح تری داشته باشید.

منبع:کانون مشاوران ایران-اهمیت ویژگی های ظاهری در ازدواج| نکات طلایی

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


omid63
ارسال پاسخ

مفید و اموزنده