متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


از نامزدی تا عقد چند کیلومتر است؟( راهنمایی عملی)

 

دوران نامزدی تا عقد یکی از شیرین ترین دوره های زندگی افراد می باشد و مدت زمان این دوره به شرایط خانوادگی و عرف جامعه بستگی دارد، دوران نامزدی فرصت مناسبی می باشد تا افراد یکدیگر را بشناسند و بتواند یکدیگر را بیشتر محک بزنند.

 

زوجین در این دوران با چالش های بسیاری رو به رو می شوند، آن ها از زمان خواستگاری تا عقد باید به درستی این چالش ها را مدیریت کنند تا زندگی آینده آن ها را تحت تاثیر قرار ندهد و درگیر این مسائل نشوند.

 

در ادامه در مورد مسائل مهم، مشکلات و چالش های زمان نامزدی تا عقد مطالبی را بیان می کنیم و مطالعه آن می تواند برای شما مفید و سودمند باشد، هم چنین در این خصوص مشاوره قبل از ازدواج بسیار مناسب است و راهکارهای مناسبی را در اختیار زوجین قرار می دهد.

 

از نامزدی تا عقد، نقش خواستگاری

نقش خواستگاری در عرف و فرهنگ ما بسیار پررنگ است و نقش بسیار مهمی در ازدواج دارد، در جلسه خواستگاری در مورد مهم ترین مسائلی که ممکن است در آینده زوجین اتفاق بیفتد صحبت می شود و در این مراسم توافقاتی در میان دختر و پسر و خانواده های آن ها صورت می گیرد و این توافقات به میزان زیادی زندگی زن و مرد را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

 

در ادامه این مقاله به چند نکته مهم که در خواستگاری باید به آن توجه شود را بیان می کنیم:

 

از نامزدی تا عقد: میزان تشابه خانواده ها

اولین مسئله ای که باید در جلسات خواستگاری مورد بررسی قرار گیرد میزان تشابه خانواده ها می باشد، در صورتی که شرایط خانواده ها به یکدیگر نزدیک تر باشد در آینده زوجین با اختلاف ها و تعارضات کمتری رو به رو می شوند و با یکدیگر سازگارتر خواهند بود.

 

تشابهات خانواده ها مسئله ای است که در عرف جامعه به هم کفو بودن معروف می باشد، زمانی که زوجین هم سطح یکدیگر باشند در صورتی که در زندگی مشترک با چالش ها و مشکلاتی رو به رو شوند راحت تر می تواند از پس آن برآیند و خواهند توانست به کمک یکدیگر مشکلاتشان را حل کنند.

 

هدف از ازدواج را در فرد بررسی کنید

هر کس برای ازدواج می تواند هدف متفاوتی داشته باشد، سبک زندگی افراد در آینده بر اساس دیدگاه شان تعیین می شود به طور مثال برخی از افراد برای رسیدن به کمال و رشد روانی و اجتماعی شان ازدواج می کنند تا در زندگی مشترک با همکاری و کمک به یکدیگر بتواند به این کمال برسند.

 

اما برخی دیگر بر اساس مقتضیات عرف ازدواج می کنند و به طور معمول سبک زندگی این افراد با افرادی که به دنبال رشد و ترقی در زندگی هستند متفاوت می باشد، زیرا این افراد برای خود و زندگی شان هدف مشخصی ندارند.

توجه داشته باشید که هدف از ازدواج ممکن است خوشبخت شدن باشد، به طوری کلی این هدف برای ازدواج امری اشتباه می باشد و باعث می شود که افراد توقع زیادی از همسر خود داشته باشند و تصور کنند که وظیفه همسرشان این است که آن ها را خوشحال کند.

 

از نامزدی تا عقد، بررسی همه مسائل را به جلسه اول خواستگاری واگذار نکنید

ازدواج تصمیم بسیار مهم در زندگی هر فرد به حساب می آید، به همین دلیل انتظار نداشته باشید که در طی چند ساعت بتوانید در مورد مهم ترین تصمیم زندگی تان به نتیجه برسید و بررسی همه مسائل را به جلسه خواستگاری واگذار نکنید، زیرا در این شرایط نخواهید توانست در مورد این مسائل بحث کافی و مفیدی داشته باشید و بیشتر دچار سردرگمی می شوید.

منبع:کانون مشاوران ایران-از نامزدی تا عقد چند کیلومتر است؟( راهنمایی عملی)

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


Omid1400
ارسال پاسخ

این مورد و مواردی از این دست کاملا نسبی هستند و نمی شود برای همه به تبیین یک قاعده ی واحد پرداخت.
دلیل این موضوع هم در واقع به شرایط بسیار متنوع افراد و همچنین وضعیت های سیال در محیط پیرامونی افراد و بسیاری از موارد دیگر باز می گردد.