متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


بهداشت روانی در ازدواج چه نقشی دارد؟ ( ۶ نکته اساسی)

 

یکی از مواردی که در ازدواج کیفیت زندگی زوجین را مشخص می کند، میزان سلامت و بهداشت روانی در ازدواج می باشد.

 

پیش از ازدواج افراد در مورد شناخت و آشنایی در مورد سلامت روان فرد مورد نظر تحقیقات لازم را انجام دهند و در صورتی که از وجود مشکلی آگاه شدند باید قبل از تصمیم گیری برای ازدواج در جهت رفع و بهبودی آن تلاش کنند.

 

در صورتی که فرد از سلامت روانی برخوردار نباشد بر روی ویژگی های رفتاری فرد اثر می گذارد و به میزان زیادی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد، هم چنین بر روی روابط زن و مرد هم اثر می گذارد.

 

اگر در مرحله تصمیم گیری برای ازدواج به سر می برید در ادامه این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم و به نکاتی در مورد بهداشت روانی در ازدواج اشاره می کنیم.

 

مطالعه این مقاله در امر ازدواج می تواند برای شما مفید باشد  و می توانید از مشاوره ازدواج کمک بگیرید، مشاوره ازدواج مطمئن ترین روش برای رسیدن به یک زندگی موفق می باشد.

 

بهداشت روانی در ازدواج چگونه تعریف می شود؟

بسیاری از افراد در مورد بهداشت و سلامت روان آگاهی ندارند و تعریف درست و دقیقی از آن برخوردار نمی باشند و همین مسئله باعث شده است تا معیار مناسبی برای انتخاب همسرشان نداشته باشند.

 

بر اساس تعریف سازمان بهداشت جهانی، سلامت روانی حالتی از بهزیستی می باشد که در آن فرد از توانمندی خود آگاه می باشد و می تواند با استرس های زندگی کنار بیاید و عملکرد مثبتی در اجتماع داشته باشد و به طور موثر و مفیدی کار کند.

 

با بررسی نکاتی که در سازمان بهداشت جهانی بیان شده است شما می توانید میزان سلامتی فرد مورد نظر را مورد بررسی  قرار دهید و در انتخاب همسرتان صحیح و دقیق باشد.

 

برای بررسی بهداشت روانی در ازدواج چه اقداماتی لازم است؟

بررسی کردن فاکتورهای سلامت روان برای همه افراد آسان نمی باشد در این خصوص برای این که شما به شناخت بیشتری برسید باید نکات زیر را مدنظرتان قرار دهید و به آن ها توجه کنید.

 

احترام شخص به خود و دیگران

یکی از اصول اساسی بهداشت روانی داشتن حفظ عزت نفس و هم چنین احترام به دیگران می باشد، به راحتی می توانید میزان عزت نفس فردی که نسبت به ارزش های خود و دیگران واقف باشند و از سلامت روانی برخوردار باشند را تشخیص دهد.

 

بهداشت روانی در ازدواج، شناخت محدودیت ها در خود و افراد دیگر

یکی از اصول اساسی در بهداشت روانی فرد، واقع بینی و شناخت و پذیرش واقعیت ها می باشد، در صورتی که فرد واقع بین باشد به خوبی می تواند نقاط قوت و ضعف خود را بشناسد و تعامل بهتری با محیط اطراف داشته باشد.

در این شرایط باید ببینید که فرد چقدر نسبت به محدودیت های خود آگاه است و آن را می پذیرد.

 

ارزش نهادن به نیازهای اولیه

باید توجه داشته باشید که بهداشت روانی مستلزم دانستن و ارزش دادن به نیازهای اولیه انسان می باشد هم چنین احتیاجات و نیازهای جسمانی و روانی بسیار مهم می باشند و در این شرایط انسان به طور معمول از نیازهای اولیه تاثیر گرفته و نسبت به محرومیت و ارضا آن ها رفتارهای خود را تغییر می دهد.

 

بهداشت روانی بر این اصل استوار می باشد که نیازهای جسمانی و روانی هر شخصی در هر سنی باید با توجه به همان سن در نظر گرفته و ارضا شود.

منبع:کانون مشاوران ایران-بهداشت روانی در ازدواج چه نقشی دارد؟ ( ۶ نکته اساسی)

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


Omid1400
ارسال پاسخ

تعریف سازمان بهداشت جهانی (wHO) از بهداشت روانی از جهاتی خوبه منتهی نقایص زیادی داره!
مهم ترین نقیصه ی این تعریف اینه که در چارچوب بحث "خودآگاهی" موضوع بهره مندی یا عدم بهره مندی از سلامت روانی رو به خود فرد واگذار کرده!!
این در حالیه که تحلیل وضعیت های رفتاری یک موضوع کاملا فنی و تخصصیه و افراد در بسیاری از موارد نسبت به وضعیت های نابهنجار روحی و روانی که دارند بی اطلاعند!
مثلا شما اگر به افراد وسواسی در مورد مشکلی که دارند نکته ای رو بگید اکثرا از اساس منکر داشتن این مشکل هستند.