متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


هترین روش ترک اعتیاد به حشیش چیست؟

 

بسیاری از افرادی که به حشیش اعتیاد دارند به دنبال روش های آسان و بدون درد برای ترک هستند، اعتیاد به حشیش و یا اعتیاد به کانابیس های دیگر یک نوع بیماری ذهنی می باشد و ذهن را بیش تر از جسم درگیر می کند، در صورتی که فرد مبتلا به حشیش قصد ترک آن را داشته باشد باید توجه کند آمادگی ذهنی برای این کار بسیار مهم می باشد.

 

میزان وابستگی به حشیش و اعتیاد زدایی آن نسبت به مواد دیگر از جمله شیشه بسیار کمتر می باشد به همین دلیل ترک حشیش نسبت به مواد مخدر دیگر آسان تر می باشد در ادامه این مقاله روش های ترک حشیش را بیان می کنیم.

 

فرآیند درمان اعتیاد به حشیش

حشیش از صمغ گیاه شاهدانه به وجود می آید و ترکیباتی مانند THC در حشیش وجود دارد که یک نوع آنتوژن به شمار می آید ، گیاه حشیش نام های دیگری مانند پنیر، بنگ و چرس را دارد، حشیش یکی از مواد توهم زا می باشد که به رنگ قهوه ای بوده و تاثیرات آن مانند گیاه گل است و به صورت کشیدنی، استنشاق و خوردن با مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

ماده حشیش بر روی مغز و یادگیری تاثیرات بسیاری می گذارد و باعث تحلیل بافت مغز و سلول های مغزی می شود و از دیگر اثرات این ماده می توان به کاهش حافظه، اختلالات روانی و توهم اشاره نمود و اثرات حشیش در بازه زمانی نیم تا یک ساعت نشان داده می شود.

 

برای ترک حشیش باید از مراحل خاصی عبور کرد آگاهی از این مراحل باعث می شود که بدانید علائمتان موقتی می باشد و شما در حال عبور از اعتیاد و رسیدن به ترک هستید در این مقاله در مورد این علائم توضیحات بیش تری را ارائه می دهیم تا شما با آن ها آشنا شوید.

 

مرحله اول ترک حشیش، بروز علائم جسمانی و فیزیکی

بعد از این که فرد اقدام به ترک حشیش می کند ۶ تا ۱۰هفته زمان برای سم زدایی بدن لازم است تا سموم آن به طور کامل از بدن خارج شود در ۱۲ روز اول احتمال این که فرد مصرف کننده به سمت حشیش برگردد بسیار زیاد است، اغلب افرادی که به سمت مصرف دوباره می روند به دلیل تحمل نکردن علائم ترک مصرف می باشد اما توجه داشته باشید که این علائم زودگذر هستند و تنها چند روز ادامه دارند و از جمله علائم جسمی مصرف حشیش می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

سردرد های مزمن

عرق سرد

کم اشتهایی یا پر اشتهایی

لرزش

تب و لرز

دردهای شکمی

در این بازده زمانی بازدهی و عملکرد فرد نسبت به زمانی که حشیش مصرف می کرده بسیار کمتر می باشد زیرا دائما به فکر مصرف دوباره حشیش است اما با گذشت زمان دوباره به حالت عادی خود باز می گردد.

 

یکی دیگر از روش هایی که در زمان ترک حشیش باید به آن توجه کرد تمرکز بر روی چیزها و کسانی است که دوستشان دارید و وجود آن ها به شما انگیزه می دهد تا دوباره به سمت مواد مخدر نروید و بتوانید مدت زمان ترک را با موفقیت پشت سر بگذارید بعد از این که ۱۲ روز از فرآیند ترک گذشت، ترک وارد فاز و مرحله جدیدی می شود به همین دلیل باید اطلاعات و آگاهی خودتان را در زمینه کانابیس افزایش دهید.

مرحله دوم ترک حشیش، بروز علائم روانی

بعد از این که ۱۲ روز از ترک حشیش گذشت اثرات روانی ناشی از ترک اعتیاد به حشیش نمایان می شود علائم روانی مصرف حشیش بیش تر از علائم جسمی آن می باشد و تا حد بسیاری باعث آزار و اذیت فرد می شود از جمله علائم روانی ترک حشیش می توان به موارد زیر اشاره نمود

 

احساس خستگی مزمن

احساس خشم شدید و پرخاشگری

تحریک پذیری و حساسیت افراطی نسبت به مسائل پیرامون

بروز اختلالات خواب نظیر بی خوابی های شدید و دچار شدن به کابوس های شبانه

احساس افسردگی شدید

علائم روانی برای فرد بسیار آزاردهنده است و باعث می شود فرد از مسیر ترک بازگردد در این شرایط باید فرد به روانشناس مراجعه کند تا راهکارهای عملی به خوبی ارائه شود برای کاهش این علائم از عود مجدد و تشدید اعتیاد به حشیش باید پیشگیری های لازم را انجام داد.

منبع:کانون مشاوران ایران-ترک حشیش | بهترین روش ترک اعتیاد به حشیش

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


Ehsan2697
ارسال پاسخ

کسی که میخاست اینهمه متن بخونه هیچوقت حشیشی نمیشد