متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


خصوصیات پسر مناسب برای ازدواج! آیا پسرم به سن ازدواج رسیده است؟

خوشبختی در زندگی مشترک و ازدواج برای هر دختر و پسر مهم است و این امر برای والدین خیلی حساس تر است. آیا پسر شما شرایط و امادگی لازم ازدواج دارد؟ آیا این پسر 22 شرط لازم برای ازدواج را دارد؟ یکی از ویژگی های آزاردهنده ای که یک مرد می تواند داشته باشد، بی توجهی به احساسات و خواسته های همسرش است و از سویی رابطه بد پسر با خانواده قبلی می تواند چالش های زیادی ایجاد کند.
خصوصیات پسر مناسب برای ازدواج! آیا پسرم به سن ازدواج رسیده است؟

ازدواج یکی از مهم ترین تصمیماتی است که هر دختر و پسری در زندگی خود می گیرد. این تصمیم می تواند روی جنبه های مختلف زندگی فرد اثرگذار باشد؛ بنابراین باید دقت و توجه زیادی برای گرفتن بهترین تصمیم به خرج داد.

هر دختر در برخورد با مساله ازدواج به این سوال می رسد که پسر رویاهای من باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ برای پاسخ دادن به این سوال باید گفت، در وهله ی اول باید خود و معیارهایتان را بشناسید و سپس از خصوصیات یک پسر مناسب برای ازدواج نیز آگاه شوید تا در نهایت بتوانید انتخابی صحیح داشته باشید که نتیجه ی آن ازدواجی موفق است.

ویژگی های پسر مناسب برای ازدواج

در این مقاله قصد داریم ویژگی های یک پسر مناسب برای ازدواج را بیان کنیم، پس در صورتی که قصد ازدواج دارید و یا در رابطه آشنایی هستید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

شماره مشاوره روانشناسی

متعهد و وفادار است.

یکی از ویژگی های مهمی که یک پسر برای ازدواج داشته باشد، وفاداری، پایبندی و متعهد بودن است. یک فرد وفادار علاوه بر اینکه فرصت های خیانت به شما را رد می کند، زمان هایی که شما با غریبه ای به مشکل برخورده اید نیز از شما دفاع می کند.

به بیان بهتر، گفتار و رفتار این فرد به گونه ای است که شما هر لحظه احساس امنیت و حمایت شدن دارید، پس نمی توانید وفاداری او را زیر سوال ببرید.

خصوصیات پسر مناسب برای ازدواج: متعد بودنخصوصیات پسر مناسب برای ازدواج: متعد بودن

به بلوغ عاطفی و عقلی رسیده است.

بلوغ عاطفی به این معنی است که یک فرد توانایی درک احساسات دیگران و همچین کنترل عواطف و هیجانات خود را دارد. بلوغ عاطفی ربطی به سن فرد ندارد، افراد زیادی هستند که با سن بالا هنوز هم به پختگی و بلوغ عاطفی نرسیده اند، این افراد معمولا خودخواهانه رفتار می کنند و در موقعیت های مختلف، خود و خواسته هایشان را در اولویت قرار می دهند.

نشانه های بلوغ عاطفی در پسران

  • احساسات و عواطف خودش را می شناسد.
  • از مهارت های اجتماعی بالایی برخوردار است( زیرا با احساسات مردم هماهنگ است).
  • بتواند احساسات را با شما به اشتراک بگذارد.
  • برای رسیدن به اهدافش انگیزه دارد (زیرا او قادر است رفتار و احساسات خود را برای رسیدن به موفقیت در بلندمدت مدیریت کند).
  • احساسات شما را درک و با شما همدلی می کند.

بنابراین با توجه به موارد ذکر شده، می توان گفت بلوغ عاطفی منجر به تقویت رابطه و حفظ رابطه در طولانی مدت می گردد.

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


omid63
ارسال پاسخ