متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


طلاق از جمله پدیده هایی است که می تواند سبب تجربه احساسات ناخوشایندی در فرد شود و زندگی فرد را برای مدتی مختل کند، در این مقاله به روش های مشاوره پس از طلاق و فواید آن می پردازیم.

 

معمولا افراد زمانی تصمیم به جدایی می گیرند که از ادامه زندگی بسیار درمانده شده باشند و قصد نجات و رهایی خود را داشته باشند به همین دلیل برخی از افراد از اینکه توانسته اند طلاق بگیرند ممکن بسیار خوشحال  و خرسند باشند اما با این حال در پس این تجربه احساس خوشحالی، فرد ممکن است احساسات متناقضی را تجربه کند و برای سازگاری با شرایط بعد از طلاق مشکل داشته باشد که همین امر لزوم مشاوره پس از طلاق را نشان می دهد.

 

اقدامات بعد از طلاق

فردی که کار مشاوره پس از طلاق را انجام می دهد، فردی متخصص در این امر است و می تواند به شما کمک کند دیدی واقع گرایانه نسبت به شرایط پیدا کنید و بتوانید مسیر و اهداف خودتان را مشخص کنید. 

 

همچنین افرادی که در جریان زندگی مشترک و همینطور روند طلاق خود دچار آسیب شده اند نیاز شدید به مشاوره پس از طلاق دارند. بنابراین می توانیم بگوییم که مشاوره پس از طلاق کاربردهای زیادی دارد که از جمله این کاربردها می توان به درمان و ترمیم آسیب های پس از طلاق، چگونگی آغاز زندگی جدید بعد از طلاق، چگونگی ارتباط با فرزند همسر سابق، زندگی بعد از طلاق برای زن و مرد، چگونگی کسب موفقیت پس از طلاق، رفع دلتنگی بعد از طلاق، اقدامات بعد از طلاق و برگشت بعد از طلاق توافقی، اشاره کرد که در ادامه مقاله هرکدام از این موارد را به صورت جداگانه توضیح خواهیم داد.

 

درمان و ترمیم آسیب های پس از طلاق

افراد از نظر داشتن ظرفیت روانی برای مقابله با بحران های زندگی از جمله طلاق، تفاوت زیادی با یکدیگر دارند، از طرفی برخی از افراد قبل از وقوع طلاق دچار مشکلات و اختلالات روانی از جمله اختلالات اضطرابی و افسردگی هستند و همین امر می تواند زمینه ساز ایجاد و بروز مشکلات بسیار بیشتری بعد از طلاق شود، به همین دلیل لزوم مشاوره پس از طلاق برای چنین افرادی کاملا احساس می شود. بنابراین افرادی که دارای ظرفیت روانی بالایی نیستند و بعد از طلاق دچار آسیب های متعدد روانی می شوند طبیعتا نیازمند مراجعه به روانشناس و ترمیم و درمان آسیب های پس از طلاق هستند.

چگونگی آغاز زندگی جدید پس از طلاق

همانطور که اشاره شد طلاق می تواند باعث شود افراد احساسات متناقض زیادی را تجربه کنند و تجربه این احساسات متناقض از روز بعد از طلاق شروع می شود، احساسات مثبت و منفی و احساس سردرگمی از شایع ترین حالت های بعد از طلاق است. در ابتدا ممکن است شرایط برای فرد شبیه به یک کابوس باشد و فرد نتواند این تغییر را در زندگی اش بپذیرد، از زندگی پیش روی خود نیز بترسد و نگران این باشد که مبادا نتواند به تنهایی از پس زندگی بربیاید و اگر فرد نتواند با این احساسات منفی خود کنار بیاید.

 

 ممکن است برای فرار از واقعیت دست به هر کاری بزند و به روابط جنسی پرخطر، اعتیاد و رفتارهای هیجانی روی بیاورد، احساس گناه و اندوه پس از طلاق نیز از دیگر احساساتی است که افراد ممکن است بعد از طلاق خود تجربه کنند. بدیهی است که داشتن چنین احساسات و تفکراتی مانع از داشتن دیدی واقع گرایانه در زندگی می شود و باعث می شود که فرد نتواند زندگی جدیدی را بعد از طلاق برای خود شروع کند، فردی که چنین احساساتی را تجربه می کند نیاز است که حتما به لزوم مراجعه به مشاوره پس از طلاق توجه کند و آن را در اولویت قرار دهد تا بتواند به کمک مشاور از احساسات متناقض خود رهایی یابد و راه حل های چگونگی آغاز زندگی جدید پس از طلاق را آموزش ببیند.

منبع:کانون مشاوران ایران-مشاوره پس از طلاق | آرامش تان را دوباره به دست بیاورید

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


korosh_ts
ارسال پاسخ