متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


اختلاف در ازدواج تا چه حد می تواند مشکل ساز باشد و ازدواج را منتفی کند؟ همه افراد تشابهات و تفاهماتی با یکدیگر دارند اما در زمینه های مختلف نظرات آن ها متفاوت است و این تفاوت ها منجر به اختلاف هایی می شود و در شرایطی که ازدواج بسیار عمیق و شدید باشد، آینده زندگی مشترک را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می دهد.

 

به عنوان مثال تفاوت ها و اختلاف های فرهنگی مسائلی هستند که باعث به وجود آمدن اختلافی عمیقی در ازدواج می شوند در صورتی که شما در آستانه ازدواج هستید و اختلافاتی را تجربه می کنید این مطلب می تواند برای شما مفید باشد و هم چنین می توانید از مشاوره ازدواج کمک بگیرید تا ازدواج موفق تری داشته باشید.

 

اختلاف فردی در ازدواج

در زمان ازدواج، تشابهات و تفاوت ها در دو سطح فردی و خانوادگی باید مورد بررسی قرار گیرد، در قدم اول ویژگی فردی مورد بررسی قرار می گیرد تا ببیند آیا توانایی سازگاری با خصوصیات یکدیگر را دارند یا خیر؟ در ادامه این مقاله به بررسی مهم ترین اختلافات فردی در ازدواج می پردازیم و آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم:

 

1. اختلافات در ازدواج: سطح تحصیلی

اختلاف سطح تحصیلات زن و مرد با یکدیگر تا چه حد می تواند مشکل ساز باشد؟ این تفاوت ها به طور معمول برای مردان مشکل ساز است زیرا مردان در ازدواج با همسری که سطح تحصیلی بالاتری دارد به طور معمول احساس رضایت کمتری از زندگی اش خواهد داشت و مردان در این شرایط به دلیل داشتن ویژگی هایی مانند سلطه طلبی و برتری جویی، احساس ضعف کمتری از خودشان نشان می دهند.

 

این مسئله می تواند برای زنانی که دارای این ویژگی های اخلاقی هستند نیز صادق باشد، پس زمانی که میان شما و فرد مورد نظر اختلاف سطح تحصیلات وجود دارد، با توجه به ویژگی های شخصیتی تان قدرت سازگاری این مسئله را مورد بررسی قرار دهید، کمک گرفتن از روانشناس و مشاور در این زمینه می تواند کمک کننده باشد و برای حل اختلافات در ازدواج به شما کمک کنند.

 

اختلافات شخصیتی و سبک های خلق و خو

یکی از معیارهای مهم برای ازدواج وجود تشابه در سبک های خلق و خو و مسائل شخصیتی می باشد افرادی که شخصیت های متضادی در مورد علایق، سلیقه ها، تفریحات و سبک های زندگی شان دارند اختلاف های زیادی در زندگی آن ها وجود خواهد داشت هم چنین این مسئله در زندگی با چالش های بسیاری رو به رو خواهد شد در این موقعیت تاثیر خودشناسی در ازدواج از اهمیت بالایی برخوردار است و باعث موفقیت فرد در زندگی مشترک می شود و هم چنین بر روی روابط زناشویی او تاثیر مثبت می گذارد.

 

به عنوان مثال فردی که برون گرا است به احتمال زیاد معاشرتی می باشد و دوست دارد با افراد زیادی در ارتباط باشد و از بودن در کنار دیگران لذت می برد و به مهمانی های شلوغ و پر سر و صدا علاقه بسیاری دارد، اگر این فرد در کنار شخصی بسیار درون گرا قرار گیرد مسلما با مشکلات بسیاری رو به رو خواهد شد زیرا افراد درون گرا، تنهایی را دوست دارند و از روابط شلوغ خوششان نمی آید، آن ها از روابط محدودتر بیشتر لذت می برند و ترجیح می دهند اوقات فراغت شان را بی سر و صدا با انجام دادن فعالیت هایی مانند کتاب خواندن و نقاشی کشیدن بگذرانند. در این شرایط تفاوت در شخصیت های اخلاقی در امر ازدواج بیش تر نشان داده می شود.

به همین دلیل زمانی که این دو نفر در کنار یکدیگر قرار گیرند درک درستی از یکدیگر نخواهند داشت و در این شرایط شما می توانید از روانشناس کمک بگیرید تا آگاهی شما در این خصوص افزایش یابد و در مورد صفات شخصیتی و خلق و خوی خود و فرد مورد نظرتان اطلاعاتی را به دست آورید.

 

2.اختلافات سنی

یکی از مهم ترین اختلافات در ازدواج، مربوط به اختلافات سنی می شود، سن نقش بسیار مهمی در ازدواج دارد اما در نظر داشته باشید که آن چه از سن مهم تر است مربوط به بلوغ، رشد شناختی و اجتماعی زوجین می باشد، یعنی بالا رفتن سن به معنی دست یابی به بلوغ نمی باشد و موضوعاتی که در سن مطرح می شود مربوط به سطح رشد شناختی اجتماعی فرد است.

 

بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است، در صورتی افراد سطح رشد عقلی و اجتماعی متناسب با سن آن ها می باشد که مرد 3 تا 4 سال از زن بزرگ تر باشد، در ازدواج هایی که مرد 3 تا 4 سال از همسرش بزرگ تر است نسبت به سایر اختلاف سنی ها با چالش های کمتری رو به رو می شوند.

منبع:کانون مشاوران ایران-اختلافات در ازدواج تا کی ادامه خواهد داشت+ تکنیک های معجزه آسا

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


korosh_ts
ارسال پاسخ


سپاس
سپاس...

omid63
ارسال پاسخ

مفید بود