متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


چگونه همسر خوبی باشیم؟ آیا می توان دوست خوبی برای همسرمان باشیم؟ به عنوان تازه عروس و داماد ممکن است فکر کنید که وظایف زناشویی در اولویت قرار دارند ولی با این کار ممکن است که دوستی و رفاقت با همسرتان را از دست بدهید.

 

چگونه همسر خوبی باشیم؟

دقت کنید که شور و عشق، شما را از دوستی با همسرتان قافل نسازند زیرا عشق تنها مشخصه یک ازدواج خوب و سالم نیست.

 

در طول جلسات طلاق بسیار می شنوم که افراد می گویند عشق بین آن ها بسیار قوی بوده اما نمی توانسته آن ها را کنار هم نگه دارد. این بدین معنی است که ازدواج موفق به دوستی و رفاقت نیاز دارد.

 

هیچ ازدواجی بدون دوستی زوجین پایدار نمی ماند. اگر روابط بین زوج های موفق را بررسی کنیم بین آن ها دوستی و رفاقت مستحکمی می یابم.

 

این قبیل زوج ها با همسرش مانند بهترین و عزیزترین دوست خود رفتار می کنند. دوستی در بین زوجین عمق بیش تری به روابط آن ها می بخشد و به بخشی از زندگی روزانه آن ها تبدیل می شود.

 

 

آیا با همسرمان دوست باشیم؟ چگونه همسر خوبی باشیم؟

مزایای دوستی و رفاقت با همسر

در متن زیر مواردی از خصوصیات و ویژگی های دوستی با همسر آورده شده است.

 

دوستان خوب در ارتباط با یکدیگر با ملاحظه رفتار می کنند و سعی می کنند یکدیگر را ناراحت نکنند. 

دوستان و رفیقان به احساسات یکدیگر احترام می گذارند حتی وقتی که با یکدیگر اختلاف نظر دارند. شما هیچ وقت به دوست خود نمی گویید که احمق است و هنگام عصبانیت مغزش کار نمی کند. پس چرا باید به همسرتان همچین چیزی بگویید؟

دوستان واقعی در وقت سختی و نیاز می توانند روی یکدیگر حساب کنند. شما هم باید هنگام مشکلات اول از همسرتان تقاضای کمک کنید و در هنگام سختی مانند یک دوست وفادار در کنارش باشید. شما هرگز دوستتان را در مواقع سختی تنها نمی گذارید پس چرا این کار را با همسرتان انجام دهید؟

دوستان واقعی در هر شرایطی راهی موثر برای ارتباط بهتر با یکدیگر پیدا می کنند. معمولا دوستان صمیمی از جزئیات زندگی یکدیگر خبر دارند، با یکدیگر به خرید می روند، ورزش می کنند و در کارها به یکدیگر کمک می کنند. این نکات است که باعث می شود دوستی تداوم پیدا کند.

دوستان نقاط ضعف، مشکلات و معایب یکدیگر را می پذیرند و یکدیگر را بخاطر این مشکلات مسخره نمی کنند. شما دوستانتان را به دلیل بی نقص بودن انتخاب نمی کنید و وقتی حوصله ندارند سر به سر آن ها نمی گذارید. همانند دوستتان که انتظار ندارید بی نقص و عالی باشد نباید این انتظار را از همسر خود هم داشته باشید.

منبع:کانون مشاوران ایران-آیا با همسرمان دوست باشیم؟ چگونه همسر خوبی باشیم؟

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


korosh_ts
ارسال پاسخ


دنیایی سپاس

omid63
ارسال پاسخ

مفید و اموزنده بود