متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


تاثیر و عوارض و پیامد های مواد مخدر بر شیر مادر

 

تاثیر مواد مخدر بر شیر مادر چیست؟ امروزه سوء مصرف مواد مخدر در بسیاری از جوامع با معضلات عمده بهداشتی رو به رو می باشد و سوء مصرف مواد مخدر خطرات بسیاری به همراه دارد و گروه های مختلفی را در معرض تهدید قرار داده است و با عوارض و پیامدهای ناخواسته ای برای افراد مختلف به خصوص زنان باردار رو به رو می باشد و عوارضی برای مادر و جنین به همراه خواهد داشت.

 

مصرف مواد مخدر در دوران بارداری و ترک اعتیاد از مباحثی می باشد که مادران نباید به سادگی از آن بگذرند زیرا اعتیاد در دوران حاملگی از طریق خون و بعد از زایمان از طریق شیر مادر به کودک انتقال داده می شود برای این که اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید باید این مطلب را تا انتها مورد مطالعه قرار دهید تا با تاثیر مواد مخدر بر روی شیر مادر آشنا شوید.

 

تاثیر مواد مخدر بر شیر مادر

زمانی که در طول بارداری از مواد مخدر استفاده می کنید این مواد از طریق بند ناف و جفت وارد خون جنین می شود و به جنین در حال رشد آسیب وارد می کند و علاوه بر این مواد سایر مواد اعتیاد آور بر روی جنین تاثیر می گذارند و اگر در دوران حاملگی مواد مخدر بیش از اندازه استفاده شود باعث مرگ نوزاد، متوسط وزن پایین هنگام تولد، زایمان پیش  از موعد، اختلال رشد داخل رحمی، اختلالات تکاملی و رفتاری نوزاد و سندروم محرومیت نوزاد را به همراه خواهد داشت.

 

همچنین این نوزادان بعد از تولد هم با خطرات جدی رو به رو می باشند زیرا از مادرانی شیر می خورند که معتاد می باشند زیرا این مواد از طریق شیر به مادر انتقال داده می شود علاوه بر موارد گفته شده تغییرات روحی- روانی، جسمی و محیطی ناشی از مواد مصرف شده در مادران شیرده بر میزان و کیفیت شیردهی اثر می گذارد.

 

انتقال اچ ای وی و ایدز از طریق شیر مادر

تزریق کردن موادی مانند هروئین و استفاده از سرنگ های آلوده احتمال افزایش بیماری هایی مانند ایدز را افزایش می دهد  شیر مادری که دارای ویروس اچ آی وی است در شش ماه اول نوزادی خطر بسیاری برای کودک دارد و احتمال ابتلا شدن کودک به بیماری بسیار زیاد می باشد.

مواد مخدر و سرطان

خطر ابتلا به انواع سرطان با موادمخدر غیر ممکن است؟

تاثیر مواد مخدر مختلف بر شیر مادران

مواد مخدر مختلف تاثیرات متفاوتی بر روی شیرمادران می گذارد و با این وجود به نظر می رسد که منافع شیر مادران معتاد یا در حال ترک از مضرات آن بیشتر می باشد در حالی که مادرانی که مصرف کننده دائمی هستند باید شیردهی خودشان قطع کنند در صورتی که مادر در مصرف مواد مخدر زیاده روی نمی کند در این صورت باید با رعایت نکات بهداشتی به کودک خود شیر بدهد زیرا شیر دهی نه تنها نیاز جسمانی کودک را رفع نمی کند بلکه باعث به وجود آمدن یک رابطه عاطفی و دلبستگی بسیار میان مادر و نوزاد می شود.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-تاثیر مواد مخدر بر شیر مادر و مرگ کودک

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !