متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران

  • عنوان خبر :

    ارتباط موفق

  • تعداد نظرات : 0
  • ارسال شده در : ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
  • نمايش ها : 116

ارتباط موفق، راه های بر قراری ارتباط موفق چیست؟

 

راه های برقراری ارتباط موفق چیست؟ این سوالی است که ذهن بسیاری از افراد را درگیر می کندT در طول زندگی بسیاری از افرادی را می بینید که به راحتی با دیگران ارتباط برقرار می کنند و این ارتباطات باعث پیشرفت آن ها در زندگی می شود، شاید از خودتان بپرسید که راز موفقیت این افراد در زندگی چه می باشد؟ ما در ادامه این مقاله به راهکارهایی برای داشتن ارتباط موفق با دیگران اشاره می کنیم.

 

تمرین این راهکار ها و کمک گرفتن از افراد متخصص می تواند به شما کمک کند تا شما بتوانید یک رابطه رضایت بخش و موثری را تجربه کنید، برای این که اطلاعات کاملی در این زمینه کسب کنید باید به مطالعه این مقاله بپردازید.

 

راه های برقراری ارتباط موفق

ارتباط موفق از نظر شما چگونه می تواند باشد؟ داشتن رابطه سالم و موفق با دیگران از دید افراد می تواند متفاوت باشد و هر کدام نظرات خاص خودشان را در این خصوص دارند، اما به طور کلی فاکتور های عمومی بسیاری وجود دارد که به شما کمک می کند ارتباط موثری با دیگران داشته باشید.

 

از جمله فاکتور هایی که باعث برقراری ارتباط موفق با دیگران می شود عبارت اند از: داشتن درک متقابل، مسئولیت پذیری در برابر دیگران، برخورداری از مهارت های ارتباطی و هوش هیجانی و غیره.

 

ارتباط به هم خورده

چگونه یک ارتباط بهم خورده را درست کنیم؟

در ادامه این مقاله به راهکارهایی اشاره می کنیم که این راهکارها احتمال موفقیت را در روابط بین فردی بالا می برد و در این زمینه اطلاعات کافی به فرد می دهد که برای او کمک کننده می باشد.

 

ارتباط موفق، زبان بدن را دست کم نگیرید

افراد وقتی می خواهند در ارتباط با کسی به صورت موقر و مثبت جلوه کنند بیشتر به کلماتی که به کار می برنند دقت می کنند در صورتی که کلام تنها بخشی از این مسئله می باشد و آن چه در کلام و ارتباطات رو در رو اهمیت دارد زبان بدن شما می باشد، زیرا هر کدام از بخش های بدن در زمان برقراری ارتباطات پیغامی را به فرد مقابل می رسانند.

 

به همین دلیل ارتباط چشمی با طرف مقابل اهمیت بسیاری دارد، همچنین باید بیانات چهره ای مثبت و تاثیرگذاری داشته باشید و در ژست های بدنی خود دقت بیشتری به خرج دهید تا بتوانید با دیگران ارتباط موثر و موفقی داشته باشید.

همدلی کردن را بیاموزید

در هر سطحی از ارتباطات که می باشید افراد نادیده گرفتن را نمی پسندند و دوست دارند تا به آن ها توجه شود و درک متقابلی از آن ها صورت گیرد و آن چه بیش از هر چیز دیگری باید مورد درک و پذیرش طرف مقابل قرار گیرد احساسات و هیجانات می باشد و افرادی که ارتباط موفقی دارند این موضوع را به خوبی درک می کنند و در این خصوص مهارت های بالایی دارند.

 

در صورتی که شما بخواهید با دیگران همدلی کنید باید روش های همدلی را بیاموزید و گاهی اوقات لازم است تا از زاویه دید دیگران به دنیا نگاه کنید و در مورد انواع احساساتی که تاثیر بر روی افراد می گذارند اطلاعات بیشتری به دست آورید.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-ارتباط موفق

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !