متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


درمان سردرد عصبی، راه های کاهش سردرد های ناشی از اضطراب و استرس

 

آیا شما هم دچار سردرد عصبی هستید و می خواهید با روش های درمانی آن آشنا شوید؟ یکی از روش های موثر در درمان سردرد های عصبی شناخت علل و منشا آن می باشد، بعد از شناخت علل مورد نظر می توانید تلاش کنید تا عوامل آزاردهنده را از بین ببرید. اضطراب و استرس باعث به وجود آوردن احساس هایی مانند ترس، نگرانی ها و ناراحتی فروخورده می شود و فشارهای روانی را در پی خواهد داشت و باعث به وجود آمدن سردرد های عصبی می شود.

 

به عبارتی سردردهای عصبی نوعی از بیماری روان تنی به حساب می آید که باعث به وجود آمدن آن عوامل روانی هستند، اگر توان ذهنی و جسمی بالایی دارید می توانید با این سردرد ها مقابله کنید زیرا یکی از راه درمانی آن بالا بردن قوا و توان ذهنی می باشد.

 

متخصصان روانشناس با استفاده از تکنیک های مختلف به شما یاد می دهند که چطور با عواملی که بر شما تاثیر گذاشته است مقابله کنید، در ادامه این مقاله به بررسی کامل سردرد های عصبی و راه های درمان آن می پردازیم.

 

سردرد عصبی چیست؟

یکی از سردرد هایی که بسیار در میان مردم شایع می باشد سردرد های عصبی و تنشی نام دارد شدت این سردرد از میگرن کمتر می باشد و زمانی که فرد با موقعیت هایی مانند استرس و عصبانیت رو به رو می شود دچار این سردرد ها می شود. هنگامی که سطح تنش کم شده این سردرد ها بهبود می یابند در بسیاری از مواقع ممکن است به مشکلی مزمن تبدیل شوند که در این شرایط باید از متخصص برای درمان کمک بگیرید.

علائم سردرد عصبی

سردرد های عصبی در اغلب موارد علائم خاصی دارند و به وسیله این علائم می تواند آن ها را از سایر سردرد ها جدا کرد، در زیر نمونه هایی از این علائم بیان شده اند:

 

احساس گرفتگی در نواحی پیشانی

پشت سر یا دو طرف سر

عدم به وجود آمدن حالت تهوع و استفراغ

احساس درد به صورت خفیف و مداوم است و به صورت ضربان دار نمی باشد.

همچنین سردرد هایی که به نور و صدا حساسیت نشان می دهند احتمالا از نوع سردرد میگرنی می باشند.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-درمان سردرد عصبی

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !