متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


کنترل استرس، بهترین روش های غلبه بر استرس + بررسی علائم

 

کنترل استرس چه اهمیتی دارد؟ آیا می توان استرس را مدیریت کرد؟ آیا میزان استرس در هر موقعیتی مضر می باشد و یا استرس مفید و لازم هم وجود دارد؟ استرس به فشار روانی بیش از تحمل فرد گفته می شود که از بیرون اتفاق می افتد و منشأ درونی ندارد، امروزه در زندگی چالش های بسیاری به وجود می آید و به همین دلیل بسیاری از افراد درگیر استرس می شوند، گاهی اوقات ممکن است شدت استرس بسیار زیاد باشد و آسیب های جسمانی و روانی را ایجاد کند در این حالت بر روی موقعیت های اجتماعی، شغلی، تحصیلی و سایر جنبه های زندگی تاثیر منفی می گذارد.

 

در این خصوص توصیه می شود تا از روانشناس متخصص کمک بگیرید تا در این زمینه راهکارهای لازم را در اختیار شما قرار دهد و با استفاده از تکنیک های رفتاری سعی کنید  استرس تان را کاهش دهید و در صورتی که در خصوص کنترل استرس نیاز به کمک دارید می توانید از خدمات مشاوره کنترل استرس و کاهش اضطراب استفاده نمایید.

 

 استرس چیست و چه دلایلی دارد؟

به هر گونه از عوامل استرس زای محیطی، استرس گفته می شود که به تجربه علائم اضطرابی در انسان می انجامد، با توجه به تفاوت های فردی استرس های زندگی هر فرد با دیگری متفاوت می باشد و به عبارتی آن چه که باعث اضطراب در یک شخص می شود ممکن است در فرد دیگر هیچگونه نگرانی ایجاد نکند.

 

بر اساس بررسی های انجام شده برخی از عوامل مهمترین استرس های زندگی می باشند که بسیاری از افراد را تحت تاثیر قرار می دهد و در بسیاری موارد زمینه ساز بروز اختلالات روانشناختی می باشد، از جمله آسیب زا ترین استرس ها می توان به مواردی مانند جدایی والدین در سنین پایین، طلاق گرفتن یا هر گونه جدایی عاطفی، از دست دادن شغل، شکست تحصیلی و مرگ عزیزان اشاره کرد.

کنترل استرس، علائم و پیامدهای استرس چیست؟

استرس فشار روانی است که به دلیل چالش های زندگی و عوامل بیرونی در فرد به وجود می آید در حالتی که این نیروی روانی بیش از تحمل فرد باشد باعث به وجود آمدن استرس در او می شود، البته باید توجه داشته باشید که استرس همیشه و به هر مقدار بد نمی باشد، در صورتی که استرس باعث شود فرد در شرایط سخت عملکرد بهتری داشته باشد، مفید است و باعث پیشرفت فرد می شود. استرس زمانی مضر و آسیب زا می باشد که به صورت مداوم باشد و بر عملکرد فرد تاثیر منفی می گذارد.

 

در صورتی که فرد دچار استرس می شود در حالت روانی علائم گوناگونی نشان داده می شود برخی از آن ها در زیر بیان شده اند:

 

تفکرات نگران کننده

التهاب بدن

تکرار ادرار

تغییرات خلق و خو

کم طاقتی و از دست دادن صبر و تحمل

خستگی جسمانی و روانی

اختلال در خواب

تعریق بیش از حد

تغییر وزن و اشتها

اختلال در تمرکز حافظه

اگر شدت استرس بالا رود ممکن است فرد در آینده به بیماری MS مبتلا شود.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-کنترل استرس | بهترین روش های غلبه بر استرس که به شما نمی گویند

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !