متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


ریزش مو ، علل و درمان های خانگی برای ریزش مو

 

ریزش مو عاملی بسیار شایع در میان مردان و زنان می باشد و در دراز مدت بر روی ظاهر افراد تغییراتی ایجاد می کند که باعث نگرانی افراد می شود، ریزش پنجاه تا صد عدد مو در طول روز طبیعی می باشد این اتفاق برای این که موهای مرده بریزد تا موهای جدید رشد کند به وجود می آید و بسیار لازم و طبیعی می باشد.

 

اما در بسیاری از افراد به دلیل وراثت و فشارهای جسمی و روانی ریزش مو بیش از اندازه اتفاق می افتد و روش های درمانی خاص خود را دارد، با مراجعه به متخصص و با استفاده از دارو می توان از کم پشتی و ریزش مو جلوگیری کرد.

 

در ادامه این مقاله مجموعه ای از روش های خانگی موثر و بدون عوارض برای ریزش مو را بیان می کنیم که روش های مفید تری نسبت به دارو ها و مواد شیمیایی می باشد، همچنین بهره بردن از مشاور برای کنترل استرس و اضطراب تا حد زیادی از ریزش مو جلوگیری می کند.

 

چرا جلوگیری از ریزش مو اهمیت دارد؟

ریزش مو اتفاقی است که احتمال دارد در هر سنی رخ دهد و با توجه به شرایط جسمی و روانی افراد متفاوت می باشد، جلوگیری از ریزش مو به دو دلیل اهمیت دارد، اول این که ریزش مو تاثیر مستقیمی بر روی زیبایی فرد دارد و فردی که موهای پرپشت و زیبایی دارد نشانگر شادابی و جوانی او می باشد و اگر ریزش مو زیاد باشد به مرور بر چهره فرد اثر می گذارد و دلیل دوم به خاطر آسیب های روانی است که بر روی فرد گذاشته می شود.

 

آسیب های روانی عبارت اند از: کم شدن اعتماد به نفس، ترس و خجالت در حضور جمع، تجربه استرس و اضطراب زیاد در کنار بی قراری و احساس ناخوشی از پیامد های نامطلوب ریزش مو می باشد.

 

ریزش مو در سنین کودکی و نوجوانی از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد و لازم است هر چه سریع تر اقداماتی برای درمان آن صورت گیرد.

 

عمده ترین دلیل ریزش مو کدام اند؟

به طور طبیعی روزانه مقداری از موهای انسان از سر جدا می شود و می ریزد، اما آن چه که به عنوان ریزش مو مطرح می شود میزان غیر طبیعی مو می باشد که بیش از اندازه است و از کف سر جدا می شود، ریزش مو دلایل متفاوتی دارد که برخی از این دلایل را در ادامه شرح داده ایم.

ریزش مو، وارثت

اگر در خانواده ای هستید که خانم های خانواده از سنی به بعد شروع به از دست دادن موهای سرشان می کنند خطر کم پشت شدن مو ها در شما هم وجود خواهد داشت و به ریزش مو در زنان آندروژنیک آلوپسیا می گویند که الگوی مشابه را در مردان تشکیل می دهد.

 

ریزش مو در زنان برخلاف مردان خط موشان به عقب نمی رود و فقط فرقشان بازتر می شود و موهایشان نازک تر می گردد، نشانه های ریزش مو ارثی تقریبا از ۲۰ سالگی آغاز می شود و برای درمان این مشکل می توانید از محلول ماینوکسیدیل روزی دو مرتبه استفاده کنید.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-ریزش مو ، علل و درمان های خانگی برای ریزش مو

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !