متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


طلاق توافقی، همه آنچه می خواستید بدانید

 

طلاق توافقی معمولا در سازش و مسالمت به انجام می رسد، اما بر روی زندگی شما و فرزندان تاثیرگذار می باشد و نباید بی گدار بی آب بزنید و بهتر است قبل از طلاق همه جوانب آن را در نظر بگیرید و در این نوع طلاق همه چیز به توافق زن و مرد بستگی دارد و در کنار آن الزامات قانونی تعیین کننده می باشد.

 

در طلاق توافقی ابتدا زن و شوهر در مورد مسائلی که به زندگی مشترک آن ها مربوط می شود مانند مهریه، نفقه، حضانت بچه ها و جهیزیه توافق می کنند و بعد اقدامات لازم را برای طلاق انجام می دهند برای انجام این کارها می توانید وکیل بگیرید یا به طور شخصی مراحل را پیگیری کنید و همچنین قبل از طلاق باید از مشاور و رواننشاس کمک بگیرید و با او صحبت کنید تا از تصمیم خود پشیمان نشوید.

 

مشاور طلاق قبل از این که تصمیم نهایی را بگیرید بسیار برای شما مفید و کارگشا خواهد بود و می تواند راهکارهای مناسبی را برای شما ارائه دهد.

 

طلاق توافقی چیست؟

طلاق توافقی یکی از انواع طلاق در ایران می باشد و بر اساس آمار بیان شده حدود ۳۰ درصد از طلاق ها در دادگاه به صورت توافقی انجام می شوند، زمانی که زن و شوهر نمی توانند در کنار یکدیگر زندگی کنند و با توجه به شرایط و روابط زندگی زن و شوهر در کنار یکدیگر امکان پذیر نمی باشد، در این صورت هر دو اتفاق نظر می کنند تا از یکدیگر جدا شوند.

 

در اکثر موراد قبل از طلاق توافقی میان زن و شوهر طلاق عاطفی روی داده است که در این شرایط مرد یا زن در دادگاه خانواده درخواستی جهت صدور گواهی عدم امکان سازش و اجرای صیغه طلاق توافقی ارائه می دهند و علاوه بر این زوجین تمام شرایط مالی و غیرمالی که مربوط به حقوق ناشی از عقد می باشد را بر اساس توافقات خود معلوم و مشخص می کنند.

آسیب های طلاق توافقی

اگر چه طلاق توافقی در اکثر موارد به صورت مسالمت آمیز بین زوجین به وجود می آید اما نباید شما تصور کنید زمانی که همه چیز به صورت توافقی اتفاق می افتد پس آسیبی به طرفین وارد نمی شود، طلاق توافقی هم مانند طلاق دیگر با آسیب های روانی و اجتماعی جدایی زن و شوهر و فرزندان همراه می باشد فقط احتمال دارد این طلاق با دعوا و جار و جنجال همراه نباشد.

 

طلاق عاطفی بر روی ذهن و دل طرفین اثرات عمیقی می گذارد و تا مدت ها زن و شوهر را از یکدیگر دور می کند و رابطه صمیمی با یکدیگر ندارند و بر اساس نظریه روانشناسان زنان تا دو سال و مردان تا ۴ سال بعد از طلاق نباید به فکر ازدواج مجدد باشند.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-طلاق توافقی | هر آنچه نیاز است بدانید تا ضرر نکنید

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


farnia
ارسال پاسخ

ممنون از بلاگتون