متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


علائم اعتیاد به هروئین ، فواید، پیامدها و عوارض مصرف هروئین

 

آیا از عوارض اعتیاد به هروئین آگاهی و اطلاعاتی دارید؟ هروئین ماده مخدری است که به رنگ های سفید و قهوه ای دیده می شود و به شکل های مختلف مانند تزریق، استنشاق و دود مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از افراد به خاطر این که از درد هایی جسمی و عاطفی رها شوند به سمت مصرف هروئین می روند.

 

علائم و نشانه های هروئین را می توان از طریق نشانه های جسمی و رفتاری فرد تشخیص داد و در صورتی که به موقع تشخیص داده شود می توان از عوارض و آسیب های اعتیاد به هروئین در طولانی مدت جلوگیری کرد، اما این ماده وابستگی جسمی بسیاری برای فرد دارد به همین دلیل به سختی می توان آن را ترک کرد و از آن رهایی یافت اما ترک آن غیر ممکن نمی باشد و می توان با روش های جدید به آسانی آن را ترک کرد.

 

اعتیاد به هروئین چیست؟

هروئین یکی از مواد مخدر می باشد که از گیاه خشخاش به دست می آید و با توجه به فرایند تولید و این که چه موادی به آن اضافه می شود رنگ و شکل های متفاوتی دارد و به صورت پودر سفید مایل به خاکستری، زرد و یا حتی قهوه ای به صورت دانه دانه یا یک صمغ تیره چسبنده قهوه ای در دسترس افراد قرار می گیرد.

 

میزان خلوص ماده هروئین متفاوت می باشد و از ۲ تا ۹۸ درصد متفاوت است، هروئینی که خالص است به صورت پودر بلوری سفید، تلخ مزه و قابل حل در آب می باشد و هروئین شمل مصرف آن معمولا به صورت تزریق، وریدی، عضلانی و یا استنشاق می باشد.

 

هروئین در دست مصرف کننده

برخی از فروشندگان برای این که وزن هروئین را افزایش دهند موادی مانند شکر، نشاسته و شیرخشک را به عنوان افزودنی استفاده می کنند، برخی از دارو برای آن که اثرات هروئین را افزایش دهد به آن افزوده می شود، بر اساس آزمایش هایی که انجام شده است بیش از ۹۰ درصد ترکیبات هروئین که در بازار قاچاق کشور ما وجود دارد شامل موادی مانند قرص های روان گردان مثل خواب آور، ضد افسردگی، آرام بخش و غیره می باشد.

این نوع هروئین ناخالص می باشد و عوارض بسیاری را به همراه دارد زیرا فرد به طور همزمان به همه مواد موجود در آن اعتیاد پیدا می کند و به آن وابسته می شود.

 

جایگاه هروئین در میان دیگر مواد مخدر

هروئین یکی از قوی ترین و مخرب ترین مواد مخدر می باشد و در گروه داروهای شبه افیونی ( اوپیوئیدها) قرار دارد، خانواده دارویی شبه افیونی شامل داروهایی مانند مورفین، کدئین، متادون و دمرول می باشد که از مشتقات طبیعی تریاک می باشند.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-علائم اعتیاد به هروئین | پیامدها و عوارض مصرف هروئین

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !