متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


علائم و نشانه های اعتیاد به حشیش | پیامد ها و عوارض اعتیاد به حشیش

 

آیا نشانه های اعتیاد به حشیش را می شناسید و با آن آشنا هستید؟ آیا در مورد عوارض اعتیاد به حشیش آگاهی دارید؟ یکی از مواد توهم زا که استفاده از آن رواج بسیاری دارد حشیش می باشد که آن را با نام های دیگری مانند گراس، بنگ، تنب هندی و غیره می شناسند.

 

با توجه به مصرف روزافزون این ماده مخدر و پیامدهای جبران ناپذیری که بر روی زندگی فرد و اطرافیان دارد لازم می باشد تا خانواده ها در مورد عوارض حشیش آگاهی و اطلاعاتی را کسب نمایند تا برای ترک آن اقداماتی را به صورت سریع انجام دهند.

 

در این مقاله عوارض اعتیاد به حشیش و عوارض اعتیاد به آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

اعتیاد به حشیش چیست؟

حشیش از گیاه شاهدانه ( کانابیس) تشکیل شده است و با خشک کردن ماریجوانا و برگ های این گیاهه می توانید ماریجوانا یا همان ماده مخدر گل و از صمغ آن حشیش به دست می آید، ماده موثری که در کانابیس قرار دارد تتراهیدروکانابیول یا THC نام دارد، این ماده به دلیل تاثیرات روان گردانی که دارد شاخص اصلی در تعیین شدت تاثیر گذاری حشیش و ماری جوانا به حساب می آید.

 

THC که در حشیش قرار دارد ۷ تا ۱۰ برابر بیشتر از ماریجوانا می باشد، قوی ترین نوع حشیش روغن حشیش می باشد که درصد THC آن تا ۶۰ درصد می باشد.

 

طریقه و راه های مصرف حشیش

برای مصرف حشیش راه های گوناگونی وجود دارد در بیشتر مواد مصرف حشیش به صورت تدخینی یا همان  دود کردن می باشد که به سیگاری معروف است، حشیش را با توتون سیگار مخلوط می کنند و آن را به طور مجدد در داخل کاغذ سیگار قرار می دهند و آن را رول می کنند و مانند سیگار مصرف می کنند روش دیگر مصرف حشیش به صورت خوردنی می باشد در این روش حشیش را در غذا، شیرینی ( اغلب در داخل خمیر کیک) یا نوشابه ریخته و آن را می خورند.

تست اعتیاد به کراک

تست اعتیاد به کراک

علائم و نشانه های اعتیاد به حشیش

حشیش در دو مرحله بر روی بدن تاثیر می گذارد زمانی که یک سیگاری حشیش مورد مصرف قرار می گیرد حدود ۴ تا ۱۰ میلی گرم THC وارد بدن فرد می شود و بعد از مصرف حدود ۳۰ دقیقه نشئگی از به خاطر مصرف حشیش به وجود می آید به اوج می رسد و بعد از آن تا حدود ۴ ساعت آثار مصرف حشیش در فرد پایدار می ماند برای تشخیص مصرف حشیش از تست اعتیاد به حشیش استفاده می کنند.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-علائم و نشانه های اعتیاد به حشیش | آیا خاصیت درمانی دارد؟

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


mahdiyar2012
ارسال پاسخ

از این بلاگای اعتیادی که میزنین فک میکنم یه مشت معتاد توی همخونه دور هم هستیم...
توی همخونه آمار اعتیاد صفره... اگرم یکی هم باشه اونم منم اعتیادی نزن لطفا