متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


خماری و حالات آن ، چگونه درد خماری و علائم ترک اعتیاد را کاهش دهیم

 

خماری چیست؟ چطور می توان درد هایی که در زمان خماری به وجود می آیند و از علائم ترک اعتیاد به مواد مخدر، توهم زا و محرک می باشند را کاهش داد؟ زمانی که فرد معتاد تصمیم می گیرد که مصرف مواد مخدر را قطع کند و یا آن را ترک کند یا به هر دلیلی میزان مصرف آن را در طول روز کاهش دهد با علائم و نشانه های خماری رو به رو می شود و در صورتی که فرد مواد مخدر بیش از دوز روزانه اش استفاده کند حالت های نئشگی را تجربه می کند تحمل کردن خماری بسیار سخت است و عاملی می باشد تا فرد به سمت مصرف بالاتر برود و دوز مصرفی خود را افزایش دهد، در ادامه این مقاله به نشانه ها و راهکارهایی که باعث کاهش علائم و نشانه های خماری می شود می پردازیم.

 

خماری و علائم ترک

زمانی که فرد مواد مصرفی خود را کنار می گذارد، نشانه ها و علائم ترک را تجربه می کند که بسیار برای او دردآور می باشد که به آن خماری می گویند، نشانه ها و علائم خماری برای هر نوع ماده ای می تواند متفاوت باشد در برخی از مواد مخدر علائم ترک به صورت جسمانی نشان داده می شود و در برخی از مواد مانند توهم زا، علائم روانی آن بیشتر نشان داده می شود. در ادامه این مقاله علائم روانی و جسمانی که در زمان ترک مواد مخدر به وجود می آیند را بیان می کنیم:

علائم جسمانی

در هنگامی که مواد مخدر را ترک می کنید علائم و نشانه های جسمانی بسیاری ممکن است تجربه کنید که این علائم از ماده ای به ماده دیگر متفاوت می باشد که در زیر نمونه هایی از آن را بیان می کنیم:

 

لرزش

تعریق

آبریزش بینی

دردهای عضلانی و مفصلی

حالت تهوع

اسهال و استفراغ

یبوست

خارش و مشکلات پوستی

کاهش قدرت بینایی به صورت موقت

نفس تنگی

سوزش شدید پاها

و غیره.

علائم روانی

ترک اعتیاد علاوه بر این که مشکلات جسمی ایجاد می کند باعث به وجود آمدن علائم روانی هم خواهد شد البته می توان علائم و نشانه های روانی را از طریق روانشناس و خدمات روانشناسی کنترل کرد. در زیر نمونه هایی از علائم  و نشانه های روانی ترک بیان شده است:

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-چگونه درد خماری و علائم ترک اعتیاد را کاهش دهیم

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !