متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران

  • عنوان خبر :

    همسر معتاد

  • تعداد نظرات : 1
  • ارسال شده در : ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
  • نمايش ها : 134

همسر معتاد، برخورد و رفتار مناسب با زن یا شوهر معتاد

 

با همسر معتاد ( زن یا شوهر) چگونه باید رفتار کرد؟ اگر همسرتان معتاد است اما باز هم به همسرتان علاقه دارید و تصمیم گرفته اید که با او زندگی کنید در این صورت نکاتی را باید رعایت کنید تا از آسیب دیدن به خود و فرزندانتان پیشگیری شود و انگیزه لازم برای ترک در همسرتان به وجود آید.

 

اگر چه پاک شدن و تغییر فرد معتاد به انگیزه و خواست خودش ربط دارد اما در این شرایط نقش خانواده بسیار مهم می باشد و زمانی که دیگران رفتار نامناسبی داشته باشند اعتیاد فرد شدت می یابد و در صورتی که در مورد نحوه برخورد با معتاد آگاهی لازم را داشته باشید می توانید به او کمک کنید تا فرایند ترک با سهولت بیشتری پشت سرگذاشته شود.

 

در ادامه این مقاله توضیحاتی در مورد رفتار با همسر معتاد ارائه می دهیم و همچنین خانواده ها باید آگاهی خود را در زمینه اعتیاد و ترک آن افزایش دهند تا به فرد معتاد بتوانند کمک کنند.

 

چگونگی ارتباط با همسر ( زن یا شوهر) معتاد؟

برای آن که با فردی که معتاد است بتوانید به زندگی تان ادامه دهید باید اطلاعات و مهارت های لازم در این زمینه را فرا بگیرید و همچنین برای ارتباط برقرار کردن با همسرتان در هنگام اعتیاد نکات زیر را در نظر بگیرید و به آن ها توجه کنید:

 

ارتباط با همسر معتاد، قاطع باشید اما سرزنش نکنید.

در صورتی که همسرتان معتاد است به احتمال زیاد رفتار او شما را آزار داده است و خرج کردن پول زیادی برای تهیه مواد، وقت نگذاشتن با خانواده و یا رفتار غیر طبیعی بعد از مصرف باعث می شود تا شما عصبانی شوید اما در آن هنگام نباید او را مورد سرزنش قرار دهید و به خاطر آسیب هایی که به وجود آورده تحقیرش کنید زیرا این کار باعث تخریب شخصیت همسرتان می شود.

 

بعد از سرزنش و تحقیر شدن همسرتان احساس گناه می کند و خشمگین می شود و در این موقعیت عصبانیت و احساس گناه را تنها با مواد می تواند جبران کند زیرا قبلا یاد گرفته که با این روش خودش را آرام کند و از این طریق به آرامش می رسد.

پس نه تنها برای ترک کردن انگیزه ای پیدا نمی کند بلکه مصرفش را بیشتر می کند بنابراین بهتر است به جای سرزنش و توهین، صادقانه و به طور قاطع به او بگویید که از رفتار ش ناراحتی می شوید و همچنین به او بگویید که مشکلش را درک می کنید و در این زمینه می توانید به او کمک کنید در این صورت به او نشان خواهید داد که با خود او مشکلی ندارید و اعتیاد همسرتان شما را اذیت می کند و برایتان ناراحت کننده است.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-همسر معتاد

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


Armiin
ارسال پاسخ

عجب راه حلی