متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


اعتیاد زنان ، دلایل، نشانه ها و پیامدهای اعتیاد در زنان

 

اعتیاد زنان مسئله ای است که امروزه توجه ویژه ای به آن می شود، با توجه به تفاوت های جنسیتی اعتیاد زنان با سوگیری های بیشتری همراه می باشد و جامعه به زنان معتاد نگاه منفی تری دارند، اعتیاد زنان و مردان هر دو مخرب و آسیب زا می باشد اما زنان به دلیل حساسیت جسمی و روانی و نقش پر رنگی که در جامعه و خانواده دارند مسئله اعتیاد برای آن ها پیچیده و قابل بحث می باشد.

 

متاسفانه در جامعه نسبت به اعتیاد زنان واکنش های بدی صورت می گیرد و به همین دلیل آن ها اعتیاد خود را مخفی می کنند اما برای درمان اعتیاد آن ها باید یک محیط امن را در نظر بگیرید، در ادامه این مقاله در مورد دلایل، پیامد ها و راه های مقابله با اعتیاد زنان نکاتی بیان شده است که به بررسی آن ها می پردازیم.

 

دلایل اعتیاد زنان

درباره علل اصلی گرایش زنان به اعتیاد دلایل مختلف و متناقضی وجود دارد بر اساس تحقیقات انجام شده، کاهش کنترل اجتماعی روی زنان در دوره معاصر را علت تمایل زنان به مواد مخدر می دانند و هم چنین نوع جدایی زنان از سبک زندگی سنتی و حضور داشتن در جوامع و ارتباطات گسترده و نداشتن آگاهی و اطلاعات لازم در مورد مواد مخدر باعث شده است تا نسبت به گذشته آسیب پذیر تر شوند.

 

اما آن چه که بیش از هر چیزی در گرایش زنان تاثیر می گذارد وضعیت روحی و روانی زنان می باشد زیرا زنان از لحاظ عاطفی نسبت به مردان حساس تر هستند و در برابر فشار های مختلف زندگی تحمل کمتری دارند و زودتر اختلالات اضطرابی و افسردگی را تجربه می کنند.

با توجه به شرایط بیان شده آن ها آسیب پذیری بیشتری نسبت به مواد مخدر خواهند داشت و در صورتی که در کنار افراد مصرف کننده قرار بگیرند وضعیت اعتیاد آن ها شدیدتر و بدتر خواهد شد، در زیر نمونه ای از گرایش زنان به اعتیاد را بیان می کنیم:

 

نبود تعلق و وابستگی بین اعضای خانواده

یکی از عوامل تاثیر گذار در بروز اعتیاد در میان بانوان، نداشتن حمایت های اجتماعی می باشد در صورتی که زن از حمایت کافی برخوردار نباشد و خانواده او از هم گسیخته شود در این صورت احساس تنهایی مفرط و ناتوانی به سراغش می آید و نمی تواند احساسات منفی خود را مدیریت کند و این موارد می تواند زنان را در برابر اعتیاد تا حد زیادی آسیب پذیر کند. بنابراین توصیه می شود که خانواده ها بیش تر بر سلامت روحی و روان بچه های خود تمرکز داشته باشند.

 

دیده می شود که در برخی از خانواده ها دختر به سمت اعتیاد می رود تا توجه والدین خود را جلب کند.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-اعتیاد زنان توانمندی های آن ها را افزایش می دهد

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


خزان
ارسال پاسخ

raha1374 :
به هر حال بهونه خوبیِ
نازنین رو هم صدا کن، دور هم یه کم توانمند بشیم ;)

بدم نمیاد کمی فارغ شم از این همه خیال

raha1374
ارسال پاسخ

به هر حال بهونه خوبیِ
نازنین رو هم صدا کن، دور هم یه کم توانمند بشیم

خزان
ارسال پاسخ

raha1374 :
@};-
مطمئنید عنوان درسته؟

دقیقا اومدم همینو بنویسم بعد پیش خودم گفتم لابد ب توانمندی های خانومای معتاد تو سایت خودشون در ادامه اشاره کردن!!!

raha1374
ارسال پاسخ


مطمئنید عنوان درسته؟