متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


علت و درمان لجبازی کودکان، راهنمایی به تفکیک سن

 

علت و درمان لجبازی کودک چیست؟ چگونه می توان برخورد مناسبی با لجبازی کودکان داشت؟ کودکان در سنین مختلف رفتارهای متفاوتی از خودشان نشان می دهند و یکی از این رفتار ها لجبازی کردن می باشد که در مراحل رشد بسیاری از کودکان دیده می شود.

 

نحوه برخورد با کودکان لجباز نیاز به کسب مهارت و آگاهی خاصی در این زمینه دارد برای این که بتواند برخورد صحیحی با کودک داشته باشید باید علت رفتار های او را بیابید و به صورت صحیح و اصولی با کودکان رفتار نمایید و زمانی که با لجبازی کودک رو به رو شدید واکنش های صحیحی از خودتان نشان دهید.

 

در ادامه این مقاله به علت لجبازی کودکان و شیوه های بر خورد با آن ها را بیان می کنیم. یکی از راه ها برای کاهش لجبازی کودکان شرکت در جلسات مشاوره کودک می باشد که از متخصصان و روانشناسان می توانید مشورت گرفته و راهنمایی و راهکارهای درست را دریافت نمایند و در برخی از جلسات می توانید کودک را به همراه خود به جلسات مشاوره ببرید.

 

علت  و درمان لجبازی کودکان، کودکان لجباز چه رفتارهایی دارند؟

در ابتدا با کمک روانشناس باید تشخیص داده شود که آیا با اختلال نافرمانی مقابله ای کودک رو به رو هستیم یا خیر. کودکانی که لجبازی و نافرمانی می کنند سعی می کنند تا از دستوراتی که به آن ها داده می شود سرپیچی کنند و نظرات آن ها را نادیده بگیرند.

 

کودکانی که لجبازی  می کنند معمولا رفتار هایی مانند گازگرفتن، ناسزا گفتن، گریه کردن و این گونه رفتار هایی را از خود نشان می دهند و افرادی که لجباز و نافرمانی را در پیش می گیرند معمولا اعتماد به نفس پایینی دارند و دارای خلق افسرده هستند.

نشانه هایی که در بالا بیان شده است نشان می دهد که کودک لجبازی و نافرمانی را در پیش می گیرد و توصیه می شود تا برای کاهش و درمان لجبازی کودکان از راهکارهایی که در ادامه بیان شده است استفاده شود و در صورتی که لجبازی فرزندان ادامه داشت می توانید از روانشناس کمک بگیرید تا راهنمایی های صحیحی در اختیار شما قرار دهد و نافرمانی های کودکان کاهش یابد.

 

علت لجبازی کودکان چیست؟

کودکان در سنین مختلف لجبازی هایی دارند ولی نوع این لجبازی ها متفاوت می باشد مثلا کودکانی که فرزند اول خانواده هستند خصوصیات فرزند اول را دارد و در بهترین شرایط تربیت شده اند و همه امکانات رفاهی برای آن ها فراهم بوده است و به همین دلیل بیشتر از سایر فرزندان ممکن است لجبازی کنند و برای خواسته های خودش پافشاری نمایند، اما فرزندان دیگر نسبت به فرزند اول لجبازی کمتری دارند و این مسئله در بسیاری از اوقات مشکل ساز می شود و والدین از لجبازی کردن فرزند خود درمانده شده و نمی دانند که با فرزندشان چه برخوردی باید انجام دهند.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-علت و درمان لجبازی کودکان

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !