متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


کنترل اضطراب، چند روش کاربردی

 

کنترل اضطراب چگونه ممکن می باشد؟ اضطراب به معنی ترس و دلهره ی بی دلیل می باشد که به خاطر اتفاقات و وقایع پیش رو به وجود می آید، در بعضی موارد افراد آینده شان به طور وحشتناکی پیش بینی می کنند و همین مسئله باعث می شود تا اضطراب های دائم و بی موردی به وجود آید.

 

علائم و نشانه های اضطراب شامل مواردی مانند بالا رفتن تپش قلب، عدم تمرکز در کار و تحصیل، اختلالات خواب و بد اخلاقی با خانواده، دوستان و همکاران می باشد که باعث به خطر انداختن سلامت جسمی و روحی فرد می شود.

 

شما باید ابتدا منشا اضطراب را شناسایی کنید در صورتی که موفق به این کار نشدید و به طور مداوم دچار اضطراب می شوید در این صورت باید از روانشناس کمک بگیرید، در این حالت باید به فکر درمان اضطراب و کنترل آن باشید در این مقاله روش های درمان اضطراب بیان شده است که به وسیله آن تا میزان زیادی می توانید اضطراب را کنترل کنید.

 

خواب کافی برای کنترل اضطراب

در صورتی که می خواهید اضطراب تان را کنترل کنید باید ابتدا ساعت خواب را تنظیم نمایید و خوابتان را به بهترین کیفیت برسانید زیرا خواب ناکافی و نامناسب پیامدهای ناخوشایندی برای سلامت شما خواهد داشت، گاهی خواب ناکافی به چرخه معیوب تبدیل خواهد شد.

در صورتی که خواب کمی داشته باشید اضطراب شما افزایش می یابد و اضطراب زیاد باعث به وجود آمدن اختلالاتی در خوابتان خواهد شد، میزان خواب برای افراد متفاوت می باشد اما به طور عادی بزرگسال باید ۶ تا ۸ ساعت در شبانه روز بخوابد در این شرایط باید شما خودتان را ملزم کنید که زودتر از ساعت ۱۲ بخوابید تا خواب کافی داشته باشید. بعد از مدتی تاثیرات مثبت خواهد گذاشت و اضطراب شما کاهش می یابد.

 

نظم دادن به آشفتگی های ذهنی

زمانی که دچار به هم ریختگی جسمی و یا محیطی شده باشید ذهن و روان شما دچار آشفتگی می شود و باعث می شود آرامش خود را از دست بدهید و هم چنین فضای کاری و شغلی به هم ریخته و میز نامرتب آرامش شما را از هم می پاشد.

 

در صورتی که دچار آشفتگی ذهنی شوید به طور ناخودآگاه احساس می کنید که کارها زیاد می باشند و هیچ وقت این کارها تمام نخواهند شد شما باید قسمتی از مغزتان را به مرتب کردن محیط اطرافتان اختصاص دهید این کار باعث می شود تا آشفتگی ذهنی شما از بین برود و مرتب کردن ذهن ۱۵ دقیقه بیشتر طول نمی کشد.

 

پس از مدتی عادت می کنید که محیط خودتان را تمیز و عاری از هر گونه شلوغی و آشفتگی نگه دارید در این حالت شما باید منطقی فکر کنید و استرس و اضطراب تان را کاهش دهید و آن را کنترل نمایید.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-روش های معجزه آسا و کاربردی کنترل اضطراب

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !