متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


درمان شکست عشقی بدون رنج کشیدن

 

درمان شکست عشقی از چه راهی امکان پذیر می باشد؟ عشق یکی از عمیق ترین احساسات بشری می باشد که می تواند مجموعه ای از احساسات و هیجانات قوی برای فرد به همراه داشته باشد و هرچه این عشق و احساس قوی تر باشد باعث می شود تا هنگام شکست خوردن فرد رنج بیشتری را متحمل شود.

 

در این شرایط احتمال دارد که فرد از نظر روحی و عاطفی دچار مشکلات بسیاری شود و غم از دست دادن رابطه باعث شود تا به مشکلات افسردگی و اضطراب دچار شود برای این که از مرحله شکست عشقی عبور کنید نیاز است تا از مشاور و روانشناس کمک بگیرید و اقدامات لازم برای کنار آمدن با شکست عشقی صورت گیرد.

 

برای این که با روش ها و راهکارهای درمانی شکست عشقی آشنا شوید این مقاله را تا انتها مورد مطالعه قرار دهید.

 

علل تفاوت افراد در واکنش به شکست عشقی

چرا بعد از شکست عشقی بعضی ها بی تفاوت به زندگی شان ادامه می دهند و بعضی ها تا پای مرگ هم جلو می روند؟ شما دوست دارید پس از تجربه شکست عشقی جز کدام دسته باشید؟

 

ذهنیت افراد از عاطفه و عشق و دوست داشتن از سال های قبل شکل گرفته است زمانی که برای اولین بار مادرتان شما را در آغوشم گرفت و وجود مادرتان را حس کردید اما احتمال دارد که همین چندماه یا چند سال پیش عاشق شده باشید.

کسانی که مادرشان را از دست داده اند شکست های عشقی وحشتناک تری را تجربه کرده اند البته منظور تنها از دست دادن فیزیکی نمی باشد و افراد اگر به هر دلیل رابطه عاطفی و مادرانه با مادرشان را از دست داده اند همیشه به دنبال مادر جایگزین هستند و اگر دومین مادرشان نیز بی رحم باشد در این شرایط دنیا را جای بسیار وحشتناکی خواهند دید و تصور می کنند دنیا جایی است که افراد همه چیز را از دست می دهند.

 

البته عکس این قضیه هم صادق است و افرادی که به طور مداوم مورد توجه والدینشان هستند و به آن ها وابستگی زیادی دارند به راحتی نمی توانند “نه “را قبول کنند. شما با توجه به موقعیت و شرایطی که تربیت شده اید می توانید عکس العمل های متفاوتی از خودتان نشان دهید.

 

البته تنها این موارد همه ماجرا نمی باشد بلکه عوامل فردی و محیطی گوناگونی بر روی این موضوع اثر می گذارد و درمانگر می تواند هر یک از این نقش ها را مورد ارزیابی قرار دهد .

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-درمان شکست عشقی بدون رنج کشیدن

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !