متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران

  • عنوان خبر :

    شکست عشقی

  • تعداد نظرات : 0
  • ارسال شده در : ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
  • نمايش ها : 98

شکست عشقی، حقایقی گفتنی درباره شکست عشقی

 

احتمالا تا حالا در مورد شکست عشقی بسیار شنیده اید که افراد بعد از جدا شدن از روابط عاطفی شرایطی شبیه افسردگی تجربه می کنند، هر کدام از آن ها حالت هایی را تجربه می کنند عده ای از آن ها تمایل ندارند در جمع بمانند، بعضی ها نمی توانند به خوبی غذا بخورند، عده ای دیگر در تکالیف و فعالیت های خود باز می مانند و احساس ناتوانی می کنند.

 

فردی که دچار شکست عشقی می شود در طول روز بدون اختیار به فردی که از او جدا شده است فکر می کند و این فکر کردن باعث می شود تا ناراحتی و غم بسیاری سراغش بیاید و در روز ساعات بسیاری را به مرور کردن اتفاقات گذشته بگذراند، اگر در مورد شکست عشقی و حقایق آن آگاهی لازم را داشته باشید در این صورت راحت تر می توانید آن را پشت سر بگذرانید و زندگی شاد و سالمی را تجربه کنید.

 

هم چنین کمک گرفتن از مشاور خوب و با تجربه می تواند در این زمینه به شما کمک کند تا راحت تر با شرایط کنار بیایید و برای آینده خود برنامه ریزی کنید.

 

شکست عشقی چیست ؟

شکست عشقی معمولا با بهم خوردن ارتباطات عاطفی به وجود می آید و هر چه این اتفاقات ناگهانی تر و غیر منتظره تر باشد در این صورت تبعات سنگین تری برای فرد به همراه خواهد داشت، علاوه بر این میزان دلبستگی و وابستگی بین طرفین نقش بسیاری دارد و برای افرادی که وابستگی زیادی دارند شکست عاطفی سخت تر خواهد بود.

 

افرادی که احساسات و هیجانات عاطفی قوی را نسبت به دیگری تجربه کرده و سال های زیادی درگیر این احساسات بوده است زمانی که رابطه به مشکل بر می خورد با بحران های روحی بیشتر مواجه می شود در این هنگام اولین راهی که به ذهن فرد خطور می کند انتقام گرفتن می باشد که فرد برای خالی کردن خشم و غم خود آن را به کار می گیرد.

 

آیا همه افراد دچار شکست عشقی می شوند؟

بدون شک جدا شدن از یک رابطه عاطفی همیشه ناراحت کننده می باشد اما افراد شخصیت های متفاوتی دارند و با توجه به ویژگی های شخصیتی و تجربیانت قبلی در زمینه ارتباطات عاطفی به شیوه های متفاوتی با این مسئله رو به رو می شوند و واکنش های متفاوتی از خود نشان می دهند.

 

برای مثال افرادی که در رابطه عاطفی قبلی خود شکست خوره اند یا کسانی که وابستگی عاطفی شدید تری به طرف مقابل شان دارند در این حالت شکست عشقی را بیشتر از دیگران لمس می کنند.

مسئله اصلی که در زمان شکست عشقی باید به آن توجه داشت این است که شکست عشقی باعث افسردگی نشود و مشکلات روحی بسیاری برای فرد ایجاد نکند، به عبارتی اگر بعد از تمام شدن رابطه عاطفی، احساسات منفی به درستی مدیریت نشود در این صورت احتمال دارد مشکلاتی برای فرد ایجاد کند که یکی از رایج ترین آن افسردگی می باشد، برای این که از این مشکل پیشگیری کنید  باید از روانشناس کمک بگیرید تا روش های مقابله با احساسات منفی و بحران های روحی را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید احساسات خود را به درستی مدیریت کنید و از بحران های روحی رهایی یابید.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-شکست عشقی

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !