متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


شستن مداوم دست ها، دوش گرفتن های بیش از حد طولانی، چک کردن چندین و چند باره ی قفل ها، شیر آب و گاز و نگه داشتن وسایل کهنه و به درد نخور به امید اینکه روزی به کار می آیند، تنها چند نمونه از رفتارهای وسواس گونه ای هستند که ریشه در افکار وسواسی دارند.

 

اما آیا دارا بودن این علایم به معنای آن است که شما دچار اختلال وسواس فکری- عملی هستید؟

 

در پاسخ باید گفت خیر.

 

تجربه ی این علایم در صورتی با عنوان اختلال وسواس نام گذاری می شود که منجر به ایجاد اختلال در عملکرد روزانه تان شده باشد.

بنابراین در صورتی که در طی روز به قدری دست های تان را می شویید که پوست تان با مشکل مواجه شده است، صدای سایرین در آمده است و یا به صورت قابل توجهی وقت تان می گذرد، بررسی وسواس ضروری است.

 

با ادامه ی متن همراه باشید تا شما را با ساده ترین و کاربردی ترین روش های مقابله با وسواس آشنا کنیم.

 

ساده ترین تکنیک غلبه بر وسواس فکری عملی

ساده ترین تکنیک غلبه بر وسواس فکری عملی -مشاور کو

وسواس فکری- عملی (OSD) چیست؟

در اصطلاح علم روانشناسی، وسواس عبارت است از الگوهای تکرار شونده ی افکار و رفتار که فرد علی رغم آگاهی از آن ها قادر به کنترل  شان نیست و در خصوص آن ها احساس اجبار می کند.

 

بنابراین یک فرد وسواسی اگر چه می داند که بیش از حد قایل به نظم و ترتیب است، وسایل را چک می کند و یا زیر دوش می ماند، اما قادر به کنترل و تغییر این وضعیت نیست.

 

این اختلال در طیف اختلالات اضطرابی رده بندی می شود و روش های درمانی مختلفی از جمله رفتاردرمانی شناختی، درمان مبتنی بر پذیرش و توجه، گروه درمانی و خانواده درمانی برای آن به کار رفته است.

منبع:مشاور کو:مرکز مشاوره روانشناسی و مشاوره آنلاین-ساده ترین تکنیک غلبه بر وسواس فکری عملی

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !