متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


علائم و نشانه های انواع بیماری های روانی سال ۱۴۰۰ در ایران و جهان

 

 شیوع بیماری های روانی

تقریبا ۲۰ درصد از جمعیت ایالات متحده آمریکا گرفتار بیماری روانی شده اند که این موارد به دو دسته تقسیم شده اند : هر گونه بیماری روانی ( AMI) و بیماری جدی روانی (SMI)

 

بر اساس تخمین های انجام شده از هر ۲۵ بزرگسال در ایالات متحده یک نفر گرفتار بیماری روانی جدی شده است، این بیماری باعث اختلال در یک یا چند فعالیت عمده در زندگی آن ها شده است، برخی از بیماری های روانی مانند ADHD در دوران کودکی شروع می شود برخی از بیماری های روانی مانند اسکیزوفرنی در زمان نوجوانی و بزرگسالی آشکار می شود و بسیاری از بیماری های روانی دیگر مانند اختلالات اضطرابی ممکن است در هر سنی شروع شوند. اضطراب و استرس ممکن است به خاطر تجربه استرس زا به وجود آید البته گاهی ممکن است که علائم آن بدون هیچ دلیل واضح نمایان شود.

 

علاوه بر این ممکن است در یک زمان بیش از یک بیماری روانی در فرد وجود داشته باشد، به عنوان مثال ممکن است فردی دچار اضطراب فراگیر شده باشد و همزمان به اختلال نارسایی قلبی دچار شود یا احتمال دارد گرفتار بی اشتهایی عصبی و افسردگی شود.

انواع بیماری های روانی

بر اساس نتایجی که در دفترچه راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی انجمن روانپزشکان آمریکا وجود دارد صدها بیماری روانی یا اختلال روانی وجود دارد که آن ها را به طبقات یا انواع خاصی تقسیم بندی کرده اند که این طبقه ها عبارت اند از :

 

اختلال رشدی عصبی

 

اختلال دو قطبی مرتبط با آن

 

اختلالات افسردگی

 

اختلالات اضطرابی

 

وسواس فکری و اختلالات مرتبط با آن

 

تروما و اختلالات مرتبط با استرس

 

اختلالات تجزیه ای

 

اختلالات مخرب، کنترل تکانه و رفتار

 

اختلالات وابسته به مواد و اعتیاد

 

اختلالات تغذیه و غذا خوردن

 

اختلالات دفع

 

اختلالات خوابیدن و بیدار شدن

 

اختلالات عملکرد جنسی

 

اختلالات شخصیتی

 

اختلالات پارافیلی

 

طیف اسکیزوفرنی

 

سایر اختلالات روانی

 

علائم و نشانه ها

بیماری های روانی علائم متفاوتی دارد به عنوان نمونه فردی که افسرده است ممکن است به اختلالات در خوابیدن و کاهش انرژی دچار شود و کسی که اختلال در خوردن دارد، دفع و استفراغ کند. بنابراین همه بیماری های روانی نشانه های یکسانی ندارند، این بیماری ها باعث به وجود آمدن پریشانی های قابل توجهی می شود که در توانایی های فرد اختلالاتی ایجاد می کند.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-علائم و نشانه های انواع بیماری های روانی سال ۱۴۰۰ در ایران و جهان

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !