متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


موارد مصرف، عوارض و اثرات داروی راملتئون

 

راملتئون یک داروی آرام بخش می باشد که آن را به عنوان هیپنوتیزم کننده می شناسند، این ماده بر روی برخی از مواد در بدن اثر می گذارد و باعث تنظیم چرخه خواب می شود این دارو در دسته دارو های خواب آور قرار دارد و برای درمان بی خوابی و بد خوابی تجویز می شود، باید توجه داشته باشید که این دارو با داروهای زیادی تداخل دارد و عوارض متعدد و گوناگونی دارد در نتیجه باید آن را به خوبی بشناسید و تاثیرات آن را در نظر بگیرید. در ادامه این مقاله به بررسی بیشتر این دارو می پردازیم تا اطلاعات بیشتری در مورد آن کسب کنید.

 

راملتئون

راملتئون برای درمان بی خوابی و بد خوابی مورد استفاده قرار می گیرد و به شما کمک می کند تا سریع تر و راحت تر بخوابید و استراحت کاملی در شب داشته باشید زیرا خواب بر روی عملکرد فرد تاثیر بسیاری دارد و باعث بهبود عملکرد، تفکر واضح و هوشیار بودن فرد می شود و اگر شخص با کمبود خواب رو به رو شود مشکلات بسیاری برای او به وجود می آید.

نکات مهم و هشدار های لازم قبل از مصرف راملتئون

راملتئون باعث می شود که به خواب بروید، هرگز این دارو را در ساعتی که به بیدار شدن شما اختصاص دارد مصرف نکنید مگر آن که ۷ تا ۸ ساعت از زمان خود را به خواب اختصاص داده باشید و در این حالت می توانید مورد استفاده قرار دهید.

اگر دچار بیماری های کبدی و مشکلات تنفسی می باشید این دارو را مورد استفاده قرار ندهید.

اگر دارویی مانند فلووکسامین مصرف می کنید و به آپنه خواب ( توقف تنفس در هنگام خواب) مبتلا هستید یا سابقه بیماری افسردگی، بیماری روانی و یا افکار خودکشی به سراغتان می آید حتما باید این جزئیات را به پزشک خود اطلاع دهید و تحت نظر پزشک به مصرف دارو بپردازید.

عوارض جانبی راملتئون

زمانی که این دارو را مصرف می کنید ممکن است دچار سرگیجه، خستگی یا خواب آلودگی در طول روز شوید، در صورتی که هر کدام از این نشانه ها بدتر شد و یا ادامه پیدا کرد باید فورا به پزشک و یا دارو ساز اطلاع دهید.

به یاد داشته باشید که پزشک تان این دارو را برای شما تجویز کرده است و مصرف این دارو برای شما سودمند تر نسبت به عوارض جانبی اش خواهد بود، بسیاری از افراد زمانی که این دارو را مصرف می کنند عوارض جانبی جدی در آن ها نمایان نمی شود.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-راملتئون، موارد مصرف، عوارض و اثرات داروی راملتئون

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !