متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


گروه درمانی | انواع جلسات گروه درمانی و کاربرد آن ها

 

گروه درمانی یکی از روش های روان درمانی است که روانشناسان از آن استفاده می کنند، در این روش درمانی حداقل به یک درمانگر حرفه ای و دو بیمار نیاز است، پویایی گروه باعث می شود تا افراد در درمان سرعت بیشتری داشته باشند و پیشرفت کنند و تاثیر آن از روان درمان فردی بیشتر می باشد.

 

علاوه بر این گروه یک حالت حمایتی به وجود می آورد تا افراد راحت تر مسائل مربوط به خودشان را افشا کنند و مشکلات خود را بیان کنند  و در صورتی که هدف از درمان افزایش مهارت ها اجتماعی یا مواردی مشابه آن باشد در این صورت گروه درمانی می توانند بسیار کمک کننده باشد.

 

همچنین اگر آگاهی لازم در مورد کارکرد ها و فواید گروه درمانی داشته باشید در این صورت با آگاهی و اطمینان بیشتری می توانید در این گروه ها شرکت کنید و گامی در جهت درمان بردارید.

 

گروه درمانی در درمان چه مشکلاتی به کار می رود؟

گروه درمانی برای درمان و حل مشکلات مختلف و متنوعی مورد استفاده قرار می گیرد در این روش درمانی، درمانگر یک مسئله را مطرح می کند و در ادامه افرادی که در آن گروه قرار دارند در مورد آن مسئله با یکدیگر بحث می کنند و وظیفه گروه درمانگر این است که افرادی که داخل گروه هستند را مدیریت کنند و آن ها هدایت کنند.

گروه درمانی فواید بسیاری دارد و به افراد این امکان را می دهد که در جمعیت خودشان را درک کنند و از افرادی که در گروه هستند نکاتی را می آموزند و آموخته های خود را انتقال می دهند، گروه درمانی معمولا در مورد مسائل زیر به کار می رود:

 

سوء استفاده جنسی

طلاق

اضطراب

مشکلات ارتباطی

مهارت والدگری و فرزند پروری

مشکلات خوردن

مدیریت و کنترل خشم

سوگ و از دست دادن عزیزان

ابتلا به بیماری های سخت مانند سرطان

ترک اعتیاد

رضایت شخصی در مورد هر کدام از این گروه های اهمیت بسیاری دارد و درمانگر هیچ یک را مجبور نمی کند تا در این جلسات شرکت کنند، زیرا ممکن است بسیاری از افراد در جمع راحت نباشند و آمادگی بیان و به اشتراک گذاشتن درد ها و رنج های خود با دیگران را نداشته باشند در این شرایط ابتدا باید درمانگر مراجع خود را از طریق جلسات فردی ببیند و بعد او را برای شرکت در جلسات گروهی آماده کند.

 

هر چند آگاهی و اطلاعات افراد در این زمینه بیشتر باشد عملکرد و کارایی این گروه ها بیشتر خواهد بود و در این با آمادگی وارد این جلسات می شود و از شرکت کردن در آن رضایت بسیاری خواهد داشت.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-با گروه درمانی زندگی ام را تغییر دادم

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !