متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران

  • عنوان خبر :

    اهمیت خانواده

  • تعداد نظرات : 1
  • ارسال شده در : ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
  • نمايش ها : 310

اهمیت خانواده ، نقش خانواده

 

نقش و اهمیت خانواده در بسیاری از مسائل زندگی افراد به وضوح دیده می شود و خانواده اولین بخش از اجتماع می باشد که افراد به صورت تولد، فرزند خواندگی، یا ازدواج وارد آن می شوند. روابط بین اعضای خانواده و نقش هایی که هر یک از اعضا بر عهده دارند، بر روی شکل گیری شخصیت و نحوه تعاملات فرد تاثیر بسیاری می گذارد.

 

علاوه بر ژن های مشابه، سبک های ارتباطی افراد یک خانواده باعث به وجود آمدن خصوصیات مشترک در بین آن ها می شود بنابراین نقش خانواده بسیار مهم است، زیرا شخصیت اعضا در آن محیط شکل می گیرد.

 

در این مقاله نقش و اهمیت خانواده را مورد بررسی قرار می دهیم و در ادامه این مقاله به تاثیر خانواده در حوزه های مختلف می پردازیم پس این مقاله را تا انتها مورد مطالعه قرار دهید تا در مورد خانواده آگاهی های بیشتری را کسب کنید.

 

اهمیت خانواده در ازدواج

خانواده نقش بسیاری در ازدواج فرزندان و الگوهای رفتاری که آن ها در زندگی مشترک خود ایفا می کنند دارد، و به همین دلیل افراد برای این که بتوانند به شناخت و درک بهتری از همسر آینده شان برسند به روابط او با خانواده اش دقت می کنند.

 

از نظر علمی خانواده از طریق سبک های ارتباطی و نحوه پرورش دلبستگی می تواند الگوهای رفتاری را در فرد به وجود آورد که بر روی روابط عاطفی بعدی او تاثیر بسیاری دارد. علاوه بر موارد بیان شده، خانواده می تواند در امر ازدواج نقش تسهیل گر را داشته باشد، زیرا اگر خانواده سالم باشد با آموزش نحوه درست تصمیم گیری و کمک به فرزندان در مسیر استقلال خواهی می تواند امر ازدواج را برای آن ها آسان تر کند.

 

اما بسیاری از خانواده ها به دلیل تعارضات درونی، ازدواج اعضا را با مشکلاتی رو به رو می کنند، به عنوان مثال خانواده ها نمی توانند استقلال اعضای خود را قبول کنند و به همین دلیل در زندگی فرزندان شان دخالت می کنند و هم چنین به دلیل کمبود مهارت های ارتباطی نمی توانند حمایت های عاطفی کافی را برای فرزندشان فراهم کنند.

قبل از ازدواج بسیار مهم است که خانواده فرد مورد نظر را در نظر بگیرید و نحوه ارتباطات میان اعضای خانواده را مورد بررسی قرار دهید در این زمینه می توانید از مشاوره قبل از ازدواج کمک بخواهید تا راهنمایی های لازم را انجام دهد.

 

نقش و اهمیت خانواده در شکل گیری شخصیت افراد

خانواده اولین منبع یادگیری می باشد و بر روی فرد تاثیر زیادی می گذارد و در مسیر زندگی نقش تعیین کننده ای برای افراد دارد و نهاد خانواده از دو روش بر روی افراد اثر می گذارد؛ اول از طریق انتقال ژن می باشد و دوم از طریق اعمال و روش های تربیتی و سبک های فرزند پروری که والدین برای فرزندشان در نظر می گیرند.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-اهمیت خانواده

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


_SahaR_
ارسال پاسخ

ولی بنظرم زیادم موثر نیست ی درصد کمی تاثیر میگیرن

ممنون اطلاعات مفیدی بود