متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


موارد منع ازدواج در مرکز مشاوره ازدواج چیست؟

 

زن و مرد در دوران مجردی در مورد زندگی مشترک اطلاعات کاملی ندارند و چون درگیر زندگی مشترک نبوده اند نمی دانند که چطور باید با آن مسائل کنار بیایند و آشنایی لازم را ندارند، زندگی مشترک و ازدواج تجربه جدیدی است که هر دو با آن رو به رو می شوند.

 

در زمینه ازدواج ادراک و اطلاعات کمی درمورد ارتباطات دو نفره و ازدواح و مهارت های زناشویی وجود دارد آن ها باید در این زمینه اطلاعات خود را افزایش دهند تا زندگی موفقی داشته باشند.

 

زوجین باید قبل از ازدواج مشاوره های لازم را به کمک مشاوره ببینند تا با مشکلات شخصیتی و اختلالات جسمانی مهم مانند معلولیت، دیابت، رماتیسم و غیره آشنا شوند و نسبت به طرف مقابل خود اطلاعات کاملی داشته باشند و با آگاهی ازدواج کنند، در این صورت اگر ازدواج با شناخت باشد می توانند زندگی مشترک شاد و موفقی داشته باشند.

 

با شناخت کامل و مشاوره می توان از جدایی جلوگیری کرد به طوری که دو طرف به خوبی با یکدیگر زندگی می کنند.

 

در مشاوره ازدواج به مسائلی زیادی توجه می شود مثلا به ازدواج هایی که در آن فقط به جنبه جنسی توجه می شود و مشکلاتی به خاطر آن ممکن است به وجود آید، هم چنین به نقش والدین و دخالت های آن ها در زندگی مشترک و عواملی که باعث گسستن زندگی مشترک می شود پرداخته می شود.

 

در مشاوره به اختلاف هوشی بین دو طرف توجه شده و به آن ها آموزش می دهند تا با همسر خود چطور برخورد کنند و چه رفتاری صحیح می باشد.

 

اهمیت مشاوره ازدواج  و موارد منع ازدواج

بر اساس نظر مشاوران کسانی که می خواهند در زندگی رابطه زناشویی خوبی داشته باشند، زندگی مشترک شاد و موفقی را تشکیل دهند و رابطه بین فردی برای آن ها اهمیت دارد باید از جلسات مشاوره ازدواج بهره مند شوند.

 

در جلسه مشاوره در مورد مسائل و موارد بسیاری بحث می شود که فرد می تواند به درستی این موارد را تشخیص دهد و در آخر انتخاب درستی را داشته باشد و تصمیم نهایی و درست را بگیرد.

9 تکنیک برتر در مشاوره ازدواج بر اساس جدیدترین روشهای روانشناسی

۹ تکنیک برتر در مشاوره ازدواج بر اساس جدیدترین روشهای روانشناسی

شرایط و موارد منع ازدواج

هنگامی که دو طرف می خواهند با هم ازدواج کنند اما تفاوت سنی آن ها بیش از هفت سال می باشد و در مورد مسائل اقتصادی، طبقات فرهنگی، اختلاف تحصیلی با یکدیگر تفاوت های بسیاری دارند برای ازدواج مناسب نیستند.

 

بر اساس نظر روانشناسی گروه هایی هستند که ازدواج برای آن ها منع شده است و زندگی مشترک با این افراد بسیار سخت و دشوار می باشد و ازدواج با آن ها باید منع شود که در زیر نمونه هایی از آن ها را ذکر می کنیم.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-موارد منع ازدواج در مرکز مشاوره ازدواج چیست؟

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !