متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


افسردگی پس از ترک سیگار (علائم + روش درمان ساده)

افرادی که به سیگار اعتیاد دارند با مصرف آن حس خوبی دریافت می کنند و ترک کردن سیگار برای آن ها بسیار سخت و دشوار است و ممکن است بعد از ترک سیگار افراد دچار افسردگی شوند.

 

اما با این همه سختی افراد برای منفعت و سلامت خودشان هم شده اگر اراده کنند می توانند آن را ترک کنند.

 

افراد سیگاری علاوه بر سختی و دشواری که در ترک سیگار متحمل می شوند باید با افسردگی بعد از ترک نیز کنار بیایند و برای درمان آن اقدام کنند.

 

افراد باید با عوارض ترک سیگار آشنا شوند  و روش های مقابله با آن را یاد بگیرند تا آسان تر بتوانند سیگار را ترک کنند و مسیر ترک سیگار برای آن ها ساده تر و آسان تر باشد.

 

چون یکی از عوارض ترک سیگار افسردگی می باشد و در این مقاله در مورد افسردگی و نشانه های آن آگاهی کسب می کنید و روش های درمانی آن را بررسی می کنیم.

 

برای بهبودی و به انتخاب راهکارهای صحیح می توانید از مشاور و متخصص کمک بگیرید تا در این راه به شما کمک کنند و راهکارهایی در اختیار شما قرار دهند.

 

افسردگی پس از ترک سیگار، علت اصلی

به احتمال زیاد افراد بعد از ترک سیگار دچار افسردگی می شوند و دلیل آن به خاطر وجود نیکوتین موجود در سیگار است چون با ترک سیگار ترک نیکوتین اتفاق می افتد.

 

زمانی که نیکوتین به مدت طولانی مصرف شود باعث وابستگی بدن و مغز به آن می شود و نیکوتین چون به گیرنده مغز متصل می باشد باعث می شود تا هورمون دوپامین، هورمونی که حس و احساس خوبی در آدم به وجود می آورد، در بدن تولید شود.

 

افرادی که نیکوتین را ترک می کنند دیگر مثل قبل آن احساس خوب را تجربه نمی کنند و طبیعی است چون حس خوب را دریافت نمی کنند روانشان دچار تغییرات خلق و خو و افسردگی و ناراحتی می شود.

 

برای افراد سیگاری نیکوتین حکم یک ماده آرام بخش را دارد و آن ها در هنگام خستگی و عصبانیت از نیکوتین استفاده می کردند و آرام می شدندو با ترک نیکوتین آن ها آرامش خود را از دست می دهند.

 

افرادی که به تازگی سیگار را ترک کرده اند در یک دوره دچار ناراحتی و پوچی خواهند شد ولی اثرات و احساسات آن موقت است و می شود آن ها را حل کرد.

افراد برای اینکه بعد از ترک سیگار مشکلاتی برای آن ها به وجود نیاید باید از روش های صحیحی برای ترک سیگار استفاده کنند.

 

نشانه های افسردگی پس از ترک سیگار 

تغییر میزان اشتها ( افزایش یا کاهش اشتها)

بی علاقه شدن به سرگرمی ها و فعالیت ها

اضطراب یا احساس پوچی

تحریک پذیری احساسی

دشواری تمرکز

بی خوابی

غمگینی

خستگی

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-افسردگی پس از ترک سیگار (علائم + روش درمان ساده)

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !