متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


خواسته های کودکان، بچه های پرتوقع که همه چیز می‌خواهند

 

بسیاری از کودکان درخواست های و خواسته های آن ها نامطلوب است و والدین متوجه آن می شوند چون خواسته های کودکان به دو دسته مطلوب و نامطلوب تقسیم می شود.

 

والدین وقتی متوجه خواسته نامعقول فرزندشان می شوند نسبت به آن واکنش نامناسب نشان می دهند و همین واکنش نامناسب باعث می شود تا کودکان عکس العمل های مانند بد خلقی، لجبازی و پرخاشگری نشان دهند و درخواست های نامطلوب دیگری داشته باشند.

 

والدین باید با برخورد صحیح با فرزند خود داشته باشند و بر اساس آشنایتی که با فرزند خود دارند دلیل این رفتار او را بشناسند تا بتوانند این مسئله را تا حد زیادی کنترل کنند تا خواسته ای نامطلوب کودک کاهش یابد.

خواسته های کودکان

کودک یکی از اعضای خانواده به حساب می آید و او هم مانند دیگر اعضا خواسته هایی دارد اما خواسته های کودک به دو دسته تقسیم می شود، که به آن ها خواسته های مطلوب و نامطلوب می گویند.

 

والدین به خواسته های منطقی و مطلوب کودک به خوبی جواب مثبت می دهند و آن ها را قبول می کنند.

 

اما بسیاری از کودکان خواسته ها و درخواست های بیش از حد می کنند و یا در مکان و شرایط نامناسب تقاضاهایی از والدینش دارند که والدین نمی توانند آن ها را برآورده کنند ولی کودکان بر انجام آن ها پافشاری می کند.

 

پافشاری کردن کودک و قبول نکردن درخواست او توسط والدین باعث ایجاد مشکلات و تنش هایی میان رابطه والد و فرزند می شود و روز به روز این تنش ها بیشتر می شود.

 

 

هشت اصل یادگیری والدگری موثر

دلیل خواسته های نامطلوب در کودک

کودکان به دلایلی خواسته های نامطلوبی دارند که در زیر برخی از این دلایل را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

پرتوقع بودن پدر و مادر

کودکان از والدین تقلید می کنند به همین دلیل بعضی از رفتارهای آن ها به خاطر رفتار مادر و پدر می باشد، چون کودک محصول خانواده می باشد و پرتوقع بودن والدین بر روی کودک تاثیر می گذارد.

 

یکی از دلایل در خواست زیاد کودکان پرتوقع بودن پدر و مادر می باشد، کودک با مشاهده و الگو گرفتن از پدر و مادرش این رفتارها رایاد می گیرد.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-خواسته های کودکان، بچه های پرتوقع که همه چیز می‌خواهند

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


rayan_send
ارسال پاسخ