متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


تاثیرات منفی جر و بحث و دعوای والدین مقابل کودکان

در هر خانواده ای اشخاصی هستند که عقاید و باور های آن ها با دیگر اعضا متفاوت می باشد و می توانند آرامش خانواده را به صورت موقت از هم بپاشند، اما قبل از هر کاری باید فکر کرد که این اختلاف ها و اتفاقات چه تاثیر منفی بر روی کودکان می گذارد.

  • اضطراب عاطفی

خانواده هایی که در مقابل کودکان جر و بحث و مشاجره می کنند، باعث می شوند تا نوعی اضطراب و استرس به کودکان وارد شود. دعوا و مشاجره در بین والدین تاثیرات منفی از لحاظ عاطفی در کودک ایجاد می کند و کودک ممکن است احساس ناامنی پیدا کند.

احساس ناامنی به وجود آمده در کودک باعث به وجود آمدن مشکلاتی مانند استرس و اضطراب می شود و کودک به احتمال زیاد از افسردگی نیز رنج می برد.

  • پرخاش از تاثیرات منفی دعوای والدین

خانواده هایی که در مقابل کودکان دعوا می کنند به طور غیر مستقیم به کودک یاد می دهند که برای حل مشکلات باید پرخاشگر بوده و دعوا و مشاجره کنند.

همچنین کودکان یاد می گیرند از طریق دعوا مشکلاتشان را حل کنند و در نتیجه روابط آن ها با دیگران شکست خورده و کودک شخصیت پرخاشگری خواهند داشت.

  • شکست در روابط

کودکان معمولا روابط خود را از پدر و مادر یاد می گیرد و سعی می کنند مانند آن ها رفتار کنند. 

اگر شما به طور مداوم با یکدیگر در حال جر و بحث هستید به احتمال زیاد کودکتان در آینده همین رفتار را به کار می گیرد.

در نتیجه به دلیل رفتار نامناسب شما هنگام مشاجره، کودک تان در آینده دچار مشکلاتی خواهد شد و در رابطه اش ممکن است دچار شکست شود.

  • مشکلات جسمی از تاثیرات جر و بحث والدین

کودک هنگامی که دعوای پدر و مادرش را می بیند، احساس اضطراب، افسردگی و درماندگی پیدا می کند و این احساسات منفی بر روی سلامتی آن ها تاثیر می گذارد و اثرات آن بر روی کودکان متفاوت می باشد.

بعضی از کودکان ممکن است کم اشتها شوند ولی بعضی دیگر باعث رو به پرخوری بیاورند که تمام این موارد بر روی سلامتی جسمی فرد تاثیر بسیاری دارد.

ادامه تاثیر دعوای والدین بر کودک

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !