متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


حل اختلاف با همسر و دعوای زوجین

 

اختلاف و درگیری بین زن و مرد در هر دوره ممکن است اتفاق بیفتد  ک ماهیت این دعواها در دوران ،دوستی ،عقد، نامزدی و حتی در دوران بارداری متفاوت است.

 

معمولاً در خانواده هایی که پایه های زندگی خودشان را محکم کرده باشند با آرامش بیشتری زندگی می کنند و در مقابل مسائل ریز و درشت را با آرامش بیشتری  حل می‌کنند.

 

لازم است روش های حل اختلاف را بدانیددر این صورت می توانید رابطه خود را بهبود ببخشید.

 

هر زوج در طول زندگی ممکن است در عقیده و افکار، روش حل مسئله شخصی،  با همسر خود متفاوت باشد اگر شناخت کافی قبل از ازدواج وجود نداشته باشد اختلافات بعد از ازدواج بیشتر خواهد بود.

 

مشکلات مالی یکی از مشکلاتی که بیشتر خانواده ها با آن درگیر هستند  و معمولاً زوجین نمی توانند در مورد آن به نتیجه برسند و منجر به دعوای آنها می شود مثلاً اینکه چطور پول ها را خرج کنند، پس انداز کنند و برخی از خانواده ها این خرج ها را پنهان میکنند .

 

حل اختلاف با همسر – اختلاف زن و شوهر مربوط به کودکان

یکی از موضوعاتی که باعث دعوای بین زن و مرد می شود کودکان است.

 

هر کدام از آنها دوست دارند فرزندشان را به نحوی که دوست دارند تربیت کنند از آنجایی که مادر خانواده وقت بیشتری را با فرزندان می گذرانند نقش پررنگ تری دارند اما نباید به گونه‌ای باشد که پدر فراموش شود .

 

پدرانی که وقت کافی برای بزرگ ‌کردن فرزندشان نمی‌گذارند معمولاً دچار مشکلات بیشتری هستند و ارتباط درستی نمی‌توانند با فرزندشان برقرار کنند .

 

برای جلوگیری از این اختلافات باید یک سبک تربیتی را پدر و مادر انتخاب کنند و فرزندشان را متناسب با آن بزرگ کنند.

 

برای رسیدن به این هدف  می‌توانند از مشاوره ها استفاده کنند.

 

ماندن در گذشته 

اشتباهاتی که در گذشته انجام می شود را نباید به روی همسرتان  بیاورید و همسرتان را به خاطر آن تحقیر کنید. از گذشته خود عبرت بگیرید و آن را دوباره انجام ندهید.در لحظه زندگی کنید.

چشم هم چشمی |حل اختلاف با همسر

یکی از عواملی که باعث اختلاف بین زن و مرد می شود چشم و هم چشمی است که در این خانواده ها افراد فقط هدف زندگی خود را ندارند و هدف زندگی  دیگران را سرلوحه زندگی خود قرارمی دهند.

 

حل اختلاف با همسر و خانواده وی

یکی از موضوعاتی که باعث می شود اختلافات بین خانواده ها شدیدتر شود نحوه ارتباط با خانواده همسر است در برخی از خانواده ها پذیرش عروس و داماد به سختی صورت می گیرد و ممکن است خانواده احساس بدی نسبت به فردی که تازه وارد خانواده شده است داشته باشند و دچار مشکل شوند.

منبع:  مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-حل اختلاف با همسر و دعوای زوجین

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


rayan_send
ارسال پاسخ

وقتی شناخت. کافی باشه
و در صورت اختلاف با گذشت ، صبر ،
با گفتگو مداوم و نزدیک کردن عقاید شاید کمتر شاهد اختلافات شدید باشیم
مرسی داری از زحمتتون