متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


صمیمیت با فرزندان باید در چه حدی باشد؟

 

از جمله مسائلی که دیدگاه افراد در آن متفاوت است مسئله آزادی و صمیمیت با فرزندان است .

 

یکی از اصول اساسی یرزای رشد افراد مسئله آزادی و صمیمیت با فرزندان است اگر افراد نتوانند خواسته ها ،علائق و نظرات خود را بیان کنند نمی توانند استعداد های خود را شکوفا کنندو فردی مفید در جامعه باشند .

 

با آگاهی از حدو حدودآزادی در خانواده می توانید خانواده ای سالم داشته باشید.

 

آزادی و صمیمیت با فرزندان – آزادی فرزندان در خانواده

علاوه برآزادی های زن ومردبرای فرزندان هم حدو حدودی مشخص شده است که بتوانند فردی مفید در جامعه باشند.فرزدانی که در خاناده هایی بزرگ شده اند که سخت گیری و محدودیت در این خانواده ها زیاد بوده افرادی خشمگین ، سرخورده،بی هدف و وابسته می شوند و بر عکس خانواده هایی که آزادی بی حد و مرز به فرزندان خود داده اند دچار مشکلاتی مثل خود شیفتگی ،خود محوری و… می شوند.

 

 آزادی پسران در خانه

آزادی پسران اثرات خطر ناک تری را به همراه دارد زیرا عنصر اصلی خانواده در آینده خواهند بود و دارای مسئولیت هایی هستند که خودرا برای انجام آنها باید آماده کنند. آزادی بیش از اندازه پسران باعث می شود که آن ها دچار روابط فرا زناشویی و یا حتی اعتیاد بشوند.

 

از طرفی دیگر اگر بخواهیم بیش از اندازه پسران را محدود کنیم اعتماد به نفس آن ها کمکمی شودو نمی توانند در مورد مسائل مهم زندگی تصمیم جدی بگیرند.

 

آزادی دختران در خانه

دختران به خاطر روحیه و ساسیتی که دارند نیاز به توجه بیشتری هستند اما باید از حقوقی برابر در خانه نسبت به پسران  برخوردار باشند.

 

محدودیت بیش از اندازه دختران باعث سرخوردگی و عقده آن ها می شود و زمانی که خود مادر شوند مادرانی ضعیف و بدون اعتماد به نفس خواهند بود . اما برخی از خانواده ها با آزادی بیش از اندازه ای که به فرزندان خود می دهند سلامت او را به خطر می اندزند

 

آزادی پسران در خانواده چقدر است؟

ازادی دختران نسبت به پسران بیشتر است. تفاوتی که بین آزادی دختران وپسران  است باعث بوجود آمدن نگرشی متفاوت شده است. در گذشته برای دختران سخت گیری های بسیار زیادی می شد وپسران آزادی بسیاری داشتند.

برخی از اشتباهات رایج خانواده ها از آزادی دادن به پسران:

 

آزاد گذاشتن را با رها کردن اشتباه نگیرید

شما به عنوان والدین فرزندان وظیفه دارید که الگوهای مناسب رفتار را در اختیار فرزندان خود قرار دهید و بگذارید آنها را یاد بگیرد امتحان کند اشتباه کند تا از خطا های خوددرس بگیرد و تجربه کسب کند اگر فرزندان خود را آزاد بگذارید باعث تقویت اشتباه های او می شوید.

 

به بهانه آزادی حریم شخصی را از او نگیرید.

واکنش نسبت به نوع پوشش فرزندان باید به گونه ایباشد که حریم شخصی آن ها حفظ شود مثلا در برخی از خانواده ها نسبت به پوشش دختران سخت گیری بیشتری صورت میگیرد.

 

بخشش به بهانه جنسیت

اگر فرزندانتان کار اشتباهی را انجام دادند که میتوانآن هارا بخشیدبه مفهوم بخشش تاکید کنید و علت اینکه می گویید کار اشتباه است را برای انها توضیح دهیدو نگویید دخترها یا پسرها اینکار را نمیکنند.

 

تربیت و برخورد شما نسبت به فرزندان تاثیر زیادی در اینده فرزندان دارد اگر فرزندان شما در خانواده ای مرد سالار بزرگ شده باشند و هیچ سخت گیری به آن ها نشده باشد و آزادی بیش از اندازه ای داشته باشند در زندگی خود و روابط خود دچار مشکل می شوندو روابطی فرا زناشویی را حواهند داشت.

 

برای همین آزادی پسران باید کنترل شود اما شاید به خاطر باورهای غلطی که در جامعه در مورد آزادی پسران وجود دارد بین والدین و فرزندان پسر مشکل پیش آید پس لازم است که از کمک مشاور و متخصص برای این روابط و آزادی استفاده شود.

منبع:  مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-افزایش صمیمیت با فرزندان را بیاموزید

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


rayan_send
ارسال پاسخ