متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


با دعوای پدر و مادر چه کار کنیم؟

 

معمولا وقتی پدر و مادرها با یکدیگر بحث می‌کنند، فرزندان نیز دچار مشکل می‌شوند و ممکن است تحت فشار روحی و روانی قرار بگیرند. در حقیقت بیشتر والدین با یکدیگر دعوا دارند و این امر طبیعی است.

 

برخی از والدین در محیطی آرام با یکدیگر صحبت می‌کنند و موضوع را برطرف می‌کنند اما گاهی اوقات دعوای بین والدین بالا می‌گیرد و فرزندان نیز متوجه و نگران می شوند.

 

دلایل مختلف دعوای پدر و مادر 

والدین به دلایل مختلفی که در متن زیر ذکر شده است ممکن است دعوا کنند:

 

فشارمالی

فشار کاری

دخالت خانواده ها

اختلاف نظر

مهم ترین دلیل دعوا این است که والدین نمی‌توانند مسئله را حل کند و عدم وجود این مهارت باعث می شود که به دعوا روی بیاورند.

 

در این شرایط ترک خانه، کتک کاری و آسیب رساندن به لوازم خانه ممکن است اتفاق بیافتد. برخی از فرزندان خود را علت دعوای والدین می‌دانند مخصوصا وقتی دعوا بخاطر آن ها باشد ( با خود می‌گویند آیا مقصر ماجرا آن ها هستند) این اتفاق به مرور سلامت روح و روان آن ها را به خطر می اندازد.

 

دعوای فرزندان و حل مشکلات میان برادر و خواهر

دعوای فرزندان و حل مشکلات میان برادر و خواهر

چگونه از طلاق پدر و مادر جلوگیری کنیم

صبور باشید

ممکن است که والدین در هنگام عصبانیت حرف‌هایی بزنند که به آن اعتقادی ندارند و حرف دل آن ها نیست ولی پس از اینکه با یکدیگر آشتی می کنند از گفته ها و رفتارهای خود پشیمان می شوند.

 

پس توجه داشته باشید که در هنگام دعوا کسی روی رفتار و گفته هایش کنترل ندارد. بنابراین در هنگام عصبانیت صبور باشید و منتظر بمانید.

هرگز وارد دعوا نشوید

در دعوای والدین دخالت نکرده و خود را به کاری مشغول کنید تا دعوای آن ها تمام شود حتی اگر حرفی شنیدید که برای شما سخت بود آرامش خود را حفظ کنید.

 

از آسیب دیدن والدین جلوگیری کنید

اگر دیدید که والدین شما در حال آسیب رساندن به یکدیگر هستند، سعی کنید این مسئله را با فردی دیگر در میان بگذارید و از آن ها بخواهید که آرامش خود را حفظ کنند. در غیر اینصورت با فردی مطمئن تماس بگیرید.

 

وقتی والدینتان آرام هستند با آن ها صحبت کنید

پس از اینکه دعوای والدین تمام شد، با آن ها صحبت کنید و بگویید که دعوای ایجاد شده باعث ناراحتی شما می شود. در ادامه از آن ها بخواهید که به دنبال راه حلی باشند.

 

دعوا و جر و بحث بین والدین طبیعی است و می تواند راهی برای تخلیه احساسات آن ها باشد اما اگر از حد طبیعی بگذرد می‌تواند مشکلات بسیار زیادی برای اعضای خانواده به وجود آورد.

منبع:  مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-با دعوای پدر و مادر چه کار کنیم؟

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !