متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


نکات مهم قبل از بارداری

معمولا زوجین به نکات پیش از بارداری بی توجه می باشند، همان طور که گفته شد زوجین با این کار رابطه خود و سلامت کودک را در شرایط بدی قرار می دهند

در این مقاله نکات پیش از بارداری به خوبی توضیح داده شده است، تا بارداری ایمن و سالمی داشته و فرزند صحیح و سالمی را به دنیا آورده و پرورش دهید.

اولین نکته مهم قبل از بارداری : مراجعه به پزشک

پیش از بارداری حتما به یک ماما یا پزشک مراجعه کنید تا مورد معاینه قرار بگیرید و پزشک شرایط شما را مورد بررسی قرار دهد.

در این هنگام پزشک شرایط خانوادگی و شخصی شما را مورد بررسی قرار می دهد و داروهایی که مصرف می کنید را ارزیابی می کند. سپس به شما می گوید که آیا می توانید باردار شوید یا خیر. به خاطر داشته باشید که مصرف بعضی از مکمل ها و داروها در دوران بارداری مناسب نیست و ممکن است سلامت جنین به را به خطر بی اندازد. در این صورت دکتر قبل از بارداری آن داروها را تعویض می کند.

پس از آن پزشک در مورد عادت های شما سوالاتی را می پرسد و رژیم غذایی، وزن، ورزش و هر گونه عادت ناسالمی مانند سیگار کشیدن، مصرف نوشیدنی های الکی و مصرف مواد مخدر را مورد بررسی قرار می دهد و بر اساس آن توصیه هایی به شما می کند که باید به آن ها عمل کنید.

علاوه بر این ها در مورد بیماری های دوران کودکی مانند آبله مرغان و سرخجه از شما سوالاتی پرسیده و شما را مورد آزمایش قرار می دهد.

اگر به بیماری هایی مانند آسم، دیابت و یا فشار خون بالا مبتلا هستید، باید پیش از بارداری به یک متخصص رجوع کنید تا این بیماری ها تحت کنترل قرار بگیرند و سپس اگر پزشک مشاهده کند که برای سلامت شما ضرر ندارد می توانید اقدامات بعدی را انجام دهید.

اگر از معاینات لگن و تست پاپ اسمیرتان  (pap smear) یک سال و یا بیشتر گذشته باشد توصیه می شود که دوباره این آزمایش ها را انجام دهید تا با خیال راحت برای بارداری اقدام کنید.

سایر نکات مهم قبل از بارداری باید بدانید

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !