متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


پذیرفتن اینکه شاید شما یک فرد درونگرا باشید می‌تواند سخت باشد. وقتی به فردی بعنوان فرد درونگرا فکر می کنیم ما اغلب به اشتباه حدس می‌زنیم که آنها کسانی هستند که مردم را دوست ندارن. با این حال چنانچه سوزان چین به صورت موثری به جهانیان در کتابش به نام قدرت درونگرا ها در جهانی که نمیتواند از صحبت باز ایستد نشان داد درونگراها می‌توانند گرم خو، علاقه مند به دیگران، و قدرتمند در حد

 

خودشان باشند. هنوز بسیاری از این برچسب های اطلاق شده به درونگراها شاید منجر به تمایل افراد به داشتن این چنین گرایشات برای مقاومت شود اگر آنها را درون خود انکار نکنند.

در مورد شخصیت خود بیشتر بخوانید:

آزمون شخصیت

این نه نشانه های رفتاری درونگرایی میتواند برای شما شروعی برای یادگیری در مورد درمانها و نگرشهایی باشد که نشان می دهند شخصیت شما ممکن است برو گراتر از آن چیزی باشد که خودتان فکر می کنید. ببینید که این نشانه ها چقدر به طور صادقانه با ویژگی های شما مطابقت دارند:

1- شما از وقت گذاشتن برای خودتان لذت می برید. زمانی که شما شانس استراحت پیدا می کنید ممکن است وقت بیشتری برای مطالعه، بازی کردن بازی های کامپیوتری، یا گوش دادن موسیقی بگذارید. این زمان آرام برای احساس بهزیستی شما مهم است حتی زمانهایی که امکان لذت بردن از قرارهای اجتماعی را دارید.

2- بهترین تفکر شما زمانی اتفاق می افتد که شما با خودتان تنها هستید. شما مخالف ملاقات گروه ها و بحث ها نیستید ولی اگر شما می‌خواهید تا به یک راه حل خلاقانه برسید به کمی زمان برای کار کردن بر روی مشکل در خود نیاز دارید. داشتن فرصت برای بازتاب کامل بر روی یک مشکل به شما اجازه میدهد تا از حداکثر توان خویش برای اشتغال در تفکر اصلی و تولید نتایجی که به شما احساس غرور می‌دهد استفاده کنید.

3- شما بهترین رهبر خواهید بود زمانی که دیگران خود شروع کننده هستند. باوجود این باور که درونگراها بسیار ساکت هستند و نمیتوانند هیچ کاری بکنند ولی تحت شرایط درست آنها می توانند بهترین رهبر برای همه باشند. اگر گروه خودش امادگی رهبر داشتن را دارد،انگاه رهبران درونگرا می توانند از آنها بیشترین پتاسیل را بیرون بکشند. تنها زمانی که گروه نیازمند یک جرقه برای شروع به انجام کاری باشد درونگراها نمی توانند رهبران خوبی باشند.

 

4- زمانی که کسی چیزی از جمه بخواهد شما اخرین نفری هستید که دست خود را بالا می برید. چنانچه شما به خاطر دارید از روزهای مدرسه ابتدایی، برخی دانش آموزان بودند که دستانشان مثل گلوله مستقیم به هوا پرتاب میشد وقتیکه معلم سوالی می پرسید یا داوطلب می‌خواست. برونگراها متمایل به آماده بودن هستند و مشتاق به ایستادگی کردن در هر موقعیت اجتماعی یا آکادمیک. شما شاید بیشتر از یک برونگرا درونگرا هستید اگر شما راضی به نشستن در عقب و اجازه دادن بقیه برای بودن در مرکز صحنه هستید. این به این معنی نیست که درونگراها کمتر از بقیه میدانند. آنها تنها نیاز خاصی برای بودن در معرض عموم نمی بینند.

5- دیگر افراد از شما راجع به نظرتان میپرسند. به عنوان درونگرا کمتر متمایل به داوطلب شدن در موقعیت های عمومی هستید. درونگراها همچنین کمتر متمایل به داوطلبی برای نظرات یا توصیه در موقعیت های کمتر عمومی هستند.خواه آن یک بحث خانوادگی در مورد میز آشپزخانه باشد یا یک جلسه کارکنان برای تصمیم گیری برای چگونگی فروش محصولات جدید. افراد بسیار درونگرا نگرش های خود را برای خودشان نگه خواهند داشت و به برونگرا های پر سر و صدا اجازه خواهند داد تا جلسه را کنترل کنند. بهمین خاطر و به خاطر اینکه شاید توصیه های شما در واقع بسیار با ارزش باشد محتمل است که اگر از شما به طور مداوم و ناخواسته پرسیده میشود که نظر شما چیست؟ شاید این رفتار نشان میدهد که رفتار شما اشاراتی را برای دیگران بهمراه دارد حاکی از تمرکز توجه و افکار درونی تان/

منبع:  مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-نه نشانه شخصیت درون گرا

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !