متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


ساختار مغز مرد و زن از نظر کلامی

تحقیقات انجام شده نشان می دهد که در مغز مردها مراکز گفتاری کلامی هنگام صحبت، به اندازه زنان فعال نمی گردد. 

تصاویر MRI نشان دهنده این است که نیمکره چپ مغز مردان هنگام تلاش برای صحبت کردن و یافتن کلمات و واژه ها فعال می شود در حالی که در خانم ها هردو نیم کره فعال می گردند.

در طول قرن ها همواره مسئولیت و وظیفه اصلی آقایان، مراقبت و حفاظت از خانواده و فراهم آوردن مایحتاج و غذای کافی برای زنده ماندن و حیات خانواده بوده است.

نکته قابل توجه این است که در گذشته برقراری ارتباط کلامی و گفتاری جزء شرح وظایف مردها نبوده و در شکار، محافظت از خانواده و تهیه غذا نقشی نداشته است.

واضح است که در شکار نیاز به قدرت بدنی و گاهی سکوت و بی حرکت ماندن به مدت طولانی می باشد. در دنیای مدرن نیز مردان فعالیت های مشابه را انتخاب می کنند همچون ماهی گیری کردن، که باید ساعت ها بدون حرکت و هیچ حرفی در کنار فرد دیگری بنشینند و ماهی بگیرند.

مردان از این فعالیت ها لذت می برند در حالی که زنان غالبا دوست دارند کنار یکدیگر نشسته و درمورد وقایع روز صحبت کنند و در صورتی که با یکدیگر در تعامل نباشند باید به دنبال مشکل ارتباطی و جدی میان آن ها گشت.

فعالیت دو نیم کره در مغز زنان سبب می شود تا سخنوران خوب و توانایی باشند، 

برای همین است که زنان می توانند هم صحبت کنند و هم به سایر فعالیت ها و کارهایشان بپردازند و این توانایی در مردان به ندرت دیده می شود.

از طرف دیگر در گذشته خانم ها بخش اعظم زمان خود را در همنشیینی با زنان دیگر و کودکان می گذراندند، در این مواقع با دیگران به خوبی با دیگران ارتباط برقرار می کردند که این امر سبب تحکیم رابطه با همسر و فرزندان می گردید.

چگونه شنونده خوبی برای همسرمان باشیم + آزمون شنونده بودن

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها