متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


درمان افسردگی بعد از خیانت همسر

درمان افسردگی بعد از خیانت همسر توسط تیم تخصصی مرکز مشاوره ستاره ایرانیان صورت می گیرد. زمان مطالعه 8 دقیقه  است. خانواده، مهمترین رکن جامعه است که ثبات و پایداری آن در حین داشتن زندگی شاد و متعهد بسیار مهمم است.

 

در واقع برخورداری جامعه از خانواده های پایدار، باعث می شود افراد آن جامعه از سلامت روان بالایی برخوردار باشند و در نتیجه جامعه نیز، به اهداف خود نزدیک تر شود و به مرور موفق تر شود.

 

یکی از مهمترین عوامل ثبات و پایداری خانواده تعهد زناشویی است.

وقتی زن و شوهر در رابطه شان به یکدیگر متعهد باشند و صمیمیت را در ابعاد مختلف با یکدیگر تجربه کنند و نسبت به نیاز های یکدیگر حساس باشند و برای ارضای نیازهای هم تلاش کنند، می توانند عمق و دوام رابطه شان را بیشتر کنند و به آرامش بیشتری برسند و رضایت زناشویی و جنسی بیشتری به دست بیاورند.

 

در نتیجه در سایه ی زندگی مشترک احساس امنیت کنند، ولی گاهی متاسفانه یکی از زوجین یا هر دو، بنا به دلایلی از هم دیگر غافل می شوند و تعهد زناشویی را زیر پا می گذارند و به همسرخود خیانت می کنند، که در اینصورت می توان گفت پایه های زندگی را سست می کنند و تاثیرات منفی بسیاری را بر زندگی مشترکشان می گذارند.

 

قبل از پرداختن به تاثیرات خیانت و راه های درمان آن نیاز است که با مفهوم کلی خیانت آشنا شویم:

 

خیانت زناشویی چیست؟

خیانت زناشویی، عملی است که در آن، یکی از زوجین، اقدام به برقراری رابطه ای خارج از چارچوب ازدواج کند و با شخص دیگری رابطه ی احساسی یا جنسی برقرار کند.

در اینصورت هر ارتباطی که پنهان از همسر باشد و همسر با فهمیدن آن ناراحت و دلخور شود، خیانت محسوب می شود.

 

وقتی زن و شوهری اقدام به پیمان زناشویی می کنند، یعنی خود را برای تعهد طولانی مدت آماده می کنند، بنابراین هر اقدامی که سبب شود این تعهد زیر سوال رود خیانت محسوب می شود.

منبع:  مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-درمان افسردگی بعد از خیانت همسر

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !