متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


تغییر رفتار همسر بعد از ازدواج ممکن است؟ تاکنون در مورد اثر پیگمالیون شنیده اید؟ این اثر بیان می کند که افراد نسبت به انتظاراتی که دیگران از او دارند واکنش نشان می دهند. این اثر از یک افسانه باستانی گرفته شده است، در این داستان پیگمالیون یک فرد مجسمه ساز است که عاشق یکی از مجسمه های خود می شود که بسیار به معشوقی که در ذهن خود ساخته بود شباهت داشت در نهایت مجسمه توسط الهه عشق است به انسان تبدیل می شود.

1- با درک این اصل شروع کنید: تنها شخصی که می توانید تغییر دهید خودتان هستید

شما نمی توانید همسرتان را مستقیماً تغییر دهید یا اصلاح کنید. اما شما می توانید به طور غیر مستقیم تعاملات و رفتارهای خود را نسبت به همسرتان تغییر دهید تا او نیز نیاز به تغییر را حس کند و در گذر زمان می توانید تغییرات را حس کنید.

2-سرزنش را کنار بگذارید. 

 بزرگترین مانع نردیکی زوجین سرزنش کردن است. برای او ناگوار است که همسرش همواره او را سرزنش کند و برای همین از بروز خود کنارگیری می کند و بعد از مدتی حرف ها و دردودل هایش را با دیگران مطرح می کند. سرزنش کردن دیواری بزرگ میان شما ایجاد می کند و همسرتان حالت تدافعی می گیرد. در این حال تغییر کردن غیرممکن می شود.

3- به دنبال درک او و انگیزه دادن باشید.

خود را جای او بگذارید و سعی کنید او را درک کنید. اگر اختلال رفتاری و یا روانی مشاهده می کنید حتما به روانشناس مراجعه کنید. اگر او خود نیاز به تغییر را حس می کند به او انگیزه دهید تا با اراده به سمت تغییرات حرکت کند.

نکته: تغییر بسیار دشوار است لذا پیش از ازدواج به هیچ وجه با هدف تغییر فردی با او ازدواج نکنید و از مشاور کمک بگیرید.

چگونه اخلاق بد شوهرمان را تغییر دهیم؟

برگرفته از تغییر رفتار همسر

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !