متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


ازدواج را مانند یک مقصد می بینید یا یک سفر؟ اگر ازدواج را به عنوان یک سفر می نگرید، شما به احتمال زیاد و بی نهایت در زندگی کامیاب می شوید. کسانی که ازدواج را به عنوان مقصد می بینند احتمال بیشتری وجود دارد که دچار پریشانی شوند. زمانی که گرمی و محبت در زندگی کم رنگ می شود افراد تعجب می کنند که: “چطور من توانسته ام با شخصی ازدواج کنم که سوهان روح من است و به طرز ازاردهنده ای با من متفاوت است؟!!!”

در واقع این تفکرات می توانند به آسانی در هر زوجی برجسته شوند. آیا این برایتان تعجب برانگیز نیست؟

یک متخصص روان شناسی می گوید: یاد دارم زمانی که مردی را ملاقت کردم که همسرش فوت کرده بود، شاید حول و حوش هشتادسال داشت، برمی گردد به دورانی که مجرد بودم و برای فکر کردن به مسائلی مانند اینکه رابطه باید همواره عالی باشد یا برای تصمیمات مربوط به ارزش ادامه دادن و ندادن رابطه، نسبتاً خام بودم. این مرد زندگی زناشویی طولانی مدت و بسیار خوبی داشت. من از بیان پر حرارت او همانطور که احساساتش را از زندگی خود و همسر مرحومش توصیف می کرد، دریافتم:

“گاهی اوقات فکر می کردم او وحشتناک ترین شخص جهان است؛ سپس گفت: “برخی اوقات نیز فکر می کردم او شگرف ترین شخص بوده است؛ به قدری که حس کردم بودن در کنار او خوشبختی و خوش شانسی را به ارمغان می آورد”

مطالب مرتبط: مشاوره ازدواج، بهترین راه حل

همسران می توانند آزار دهنده باشند

این توصیه رابی جوزف ریچارد در مورد نحوه انتخاب شریک مادام العمر زندگی را هرگز فراموش نکنید. او می گوید: “افراد آزار دهنده هستند، پس شخصی را پیدا کنید که شما را به ندرت می آزارد و با او ازدواج کنید! ” اگر دیدتان از ازدواج به عنوان یک سفر است، شما خواهید فهمید که همه زوج ها پستی و بلندی هایی را تجربه می کنند مانند سفر کردن. همواره کار ما یاد گرفتن آن است که چگونه با زایندگی با چالش های رابطه روبرو شویم و همانطور که مشکلات بیشتر می شوند آنها را یکی پس از دیگری با رویکردی پیش رونده در راستای پیشرفت مان به عنوان یک شخص یا همسر پشت سر بگذاریم.

منبع:  مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-دوباره عاشق همسرتان شوید!

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !