متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


بر اساس آمارهای ارایه شده از طرف سازمان بهداشت جهانی، برقراری رابطه ی جنسی مطلوب یکی از مهم ترین مولفه های تعیین کننده ی رضایت زندگی افراد است که می تواند کیفیت زندگی و سلامت جسمی و روانی را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهد.

 

پژوهش ها نشان می دهند که ملاک برقراری رابطه ی جنسی لذت بخش در مردان و زنان تا حدودی متفاوت است و در این مطلب قصد داریم تا از طریق توضیحات بیشتر به این مطلب بپردازیم که زنان برای برقراری رابطه ی جنسی مطلوب نیازمند چه شرایطی هستند.

 

رازهای ناگفته ی رابطه جنسی موفق

رازهای ناگفته ی رابطه جنسی موفق

 رابطه جنسی از چه مراحلی تشکیل شده است؟

به طور کلی عملکرد جنسی زنان از سه مرحله تشکیل شده است:

 

میل جنسی

برانگیختگی جنسی

ارگاسم

بنابراین ایجاد اختلال در هر یک از این سه مرحله می تواند باعث اختلال در عملکرد فرد و ایجاد اختلال جنسی شود.

 

آمارها نشان می دهند که تقریبا ۴۰ درصد از زنان شکلی از اختلالات جنسی را درزندگی زناشویی تجربه می کنند که رقمی حدود یک سوم آن ها از کمبود میل جنسی و یک چهارم شان از عدم تجربه ی ارگاسم ناراضی هستند.

این مساله نشان دهنده ی آن است که برخورداری از مهارت های جنسی می تواند از طریق افزایش برانگیختگی جنسی، احتمال تجربه ی ارگاسم را بیشتر کند.

 

آیا چاقی در عملکرد جنسی زنان موثر است؟

بررسی های پژوهشی انجام شده در خصوص رابطه ی چاقی و توده ی بدنی با عملکرد جنسی در زنان نشان دهنده ی آن است که

 

رابطه ی مثبت معناداری بین توده بدنی و عملکرد جنسی وجود ندارد.

 

بر اساس این نتایج، پژوهشگران چنین نتیجه گرفته اند که عملکرد جنسی مطلوب در زنان پدیده ای چند بعدی  و روانی- جسمی است که صرف داشتن اضافه وزن نمی تواند آن را تبیین کند.

 

به همین دلیل به نظر می رسد موفقیت در ایجاد رضایت جنسی، امری یادگرفتنی و نیازمند آموزش است.

 

چگونه یک رابطه ی جنسی فراموش نشدنی را تجربه کنیم؟

پژوهش های انجام شده درخصوص رابطه ی جنسی فراموش نشدنی حاوی نتایج جالبی است.

 

در این تحقیقات که شرکت کنندگانی از فرهنگ ها و سطوح مختلف اجتماعی، اقتصادی و سنی حضور داشتند، تجارب رابطه ی جنسی فراموش نشدنی مورد بررسی قرار گرفت.

 

به گفته ی تعداد قابل توجهی از شرکت کنندگان، آیتم هایی مانند جذابیت ظاهری، تجربه ی ارگاسم و حالات جسمانی صرف، در رده ی آخر عوامل تاثیر گذار بر سکس موفق رده بندی شد.

 

نتایج این پژوهش نشان داد، این تجربه‌های ذهنی‌ هستند که یک رابطه جسمی را به یک تجربه فراموش نشدنی و بهینه تبدیل می کنند.

 

چگونه یک رابطه ی جنسی فراموش نشدنی را تجربه کنیم؟

چگونه یک رابطه ی جنسی فراموش نشدنی را تجربه کنیم؟

این فاکتورهای ذهنی عبارتند از:

حضور

منظور از این مولفه آن است که فرد در حین انجام رابطه ی جنسی بتواند کاملا در آن لحظه حضور داشته باشد و هیچ گونه فکر آشفته و پراکنده ای را در ذهنش تجربه نکند.

 

یکی‌ شدن

تجربه ی حس ارتباط قوی با فردی دیگرمی تواند بسیار حیرت انگیز باشد.

 

در صورتی که در برقرای رابطه جنسی، طرفین بتوانند از طریق ارتباط گیری روانی، این احساس را تجربه کنند رابطه ی جنسی ان ها می تواند به رفتاری منحصر به فرد و فراموش نشدنی تبدیل شود.

 

بر اساس این دیدگاه، می توان گفت احساس یکی شدن به عنوان یک فاکتور مهم روانی می تواند متمایز کننده ی رابطه انسان از حیوانات باشد و غنای تجارب جنسی آدمی را به رخ بکشد.

 

نقش صمیمیت رابطه جنسی موفق

منظور شرکت کنندگان از این مولفه نوعی فهم شوهوانی و جنسی طرفین ازیکدیگر است که توام با تمایل عمیق جنسی، اعتماد و احساسا امنیت است.

 

به همین دلیل است که افراد ،تجارب جنسی با دیگرانی که به شدت به آن ها علاقمند بوده اند و در کنارشان احساس امنیت زیادی را تجربه کرده اند را فراموش نمی کنند.

 

تبادل

در صورتی که فرد بتواند با حساسیت و ظرافت کلامی و غیر کلامی، طرف مقابلش را دریابد و با او گفتار و رفتاری خارج از هرگونه قاعده مندی ایجاد کند، می توان گفت، تبادل شکل گرفته است.

 

بنابراین برای رسیدن به چنین تجربه ای لازم است خودتان را رها کنید، از آداب و رسوم و نقش های کلیشه ای روزمره فاصله بگیرید و طرف مقابل تان را با تمام وجود دریابید.

 

اصالت و خود بودن

خودتان باشید. برای این کار لازم است دست از شرم، خجالت و خودکنترلی بردارید و بدون ترس از قضاوت طرف مقابل تان رفتار کنید.

 

فکر کردن به اینکه ممکن است دیگران در موردتان دچار سوء تفاهم شوند می تواند مانع از عملکرد خودانگیخته تان شود و رابطه ی جنسی تان را بی روح و تصنعی کند.

 

استعلا

در این وضعیت ممکن است احساس کنید گذر زمان را درک نکرده اید و حالتی از شوق، خوشحالی و صلح درونی بر وجودتان حاکم است.

 

ماجراجویی در رابطه جنسی موفق

شرکت کنندگان تحقیق حاضر، ماجراجویی را به صورت نوعی از احساس بازی گوشی به منظور کشف و آزمایش تعریف کردند.

 

بخاطر داشته باشید که در حین برقراری رابطه جنسی، می توانید بدن طرف مقابل تان را کشف کنید و از طریق آزمون و خطا روش های لذت بخش تر رابطه را متوجه شوید.

 

ماجراجویی در رابطه جنسی موفق

ماجراجویی در رابطه جنسی موفق – مشاورکو

اهدا

حتی اگر گاردها و حصارهای زیادی به دور خودتان کشیده باشید، می توانید با کنار گذاشتن آن ها و هدیه دادن بی حد و مرز وجودتان به شریک جنسی تان، در لذتی فراموش نشدنی قرار شوید.

 

در حقیقت اهدا به معنای آن است که جسم و روح تان را در قالب هدیه ای ارزنده به طرف مقابل تان تقدیم می کنید و از طریق آن، لذت روانی فراموش نشدنی را به دست می آورید.

 

بر اساس نتایج این تحقیق، می توان گفت تجربه ی جنسی موفقیت آمیز بیش از آنکه تجربه ای جسمی باشد، تجربه ای روانی است و برای موفقیت در آن نیاز به ایجاد اتباطی عمیق و صمیمانه دارید.

 

برای این منظور، بهتر است قبل از اقدام به برقرای رابطه، کدورت ها را رفع کنید و با احساس واقعیتی صمیمیت، رابطه تان را لذت بخش تر کنید.

 

منبع: مشاورکو : مرکز مشاوره روانشناسی و مشاوره آنلاین - رازهای ناگفته رابطه جنسی موفق

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


toya
ارسال پاسخ

تشکر.