متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

400x400

بلاگ كاربران


امروزه، با شرایط جامعه، جای تعجب نیست که چرا مردم مشکلات مشابهی با خواب دارند و بی خوابی یه یک اختلال روانی تبدیل شده است.
در واقع، طبق گزارش گالوپ، به مردم توصیه می کند که هفت الی هشت ساعت در شب بخوابند.
همانطور که احتمالا قبلا می دانستید، خواب بد باعث عدم رفع خستگی شما می شود که در طول روز کاری خود به بدن فشار وارد آورده و به خواب و استراحت بدن ادامه می دهید.
خواب نامناسب یا بیش از حد می تواند به سلامت جسمی و ضعف ذهنی افراد آسیب برساند و موجب ناهنجاری های بدن شود.
در واقع، در یک مطالعه بریتانیا، نشان داد که اگر مردم در طول یک هفته فقط یک روز خواب کافی نداشته باشند، این باعث تغییر زیادی در ژن بدن انسان خواهد شد.
کمبود خواب و بی خوابی
محرومیت از خواب می تواند منجر به مشکلات سلامتی مزمن مانند
فشار خون بالا
چاقی
اضطراب
افسردگی
بیماری قلبی
سرطان
و غیره شود.
محققان دریافتند که ژن های محروم از خواب در کنترل التهاب، سیستم ایمنی و استرس بر اثرات بی خوابی اثر می گذارند.
این یک پیش شرط برای معرفی یک روش خاص برای از بین بردن بی خوابی در یک زمان کوتاه است که نگاهی به آن می اندازیم
از بین بردن بی خوابی
تکنیک بیهوشی ثابت با تغییر در تنفس
یک راه سریع و آسان برای درمان بی خوابی شبانه این است
چه کاری می توانیم برای برطرف کردن مشکلات بی خوابی انجام دهیم؟
برای شروع، برخی از نکات را به شما ارائه می دهیم تا بتوانید در زمان کمتری به خواب بروید.
این نیز مانند یک کودک طبیعی است.
با این حال، به دلیل استرس هایی که در زندگی ما وجود دارد و در طول رشد با ما رشد کرده است، برخی از ما فراموش کرده ایم که چگونه به راحتی به خواب برویم.
ذهن ما در طول شب به خاطر اضطراب و بی حوصلگی ما را بیدار می کند.
خب، همانطور که می دانید، پاک کردن مغز قبل از خواب، کار ساده ای نیست.
در طی این تمرین به راحتی برای تسکین بیخوابی مناسب است.
او یک درمان بی خوابی طبیعی را با یک نفسعمیق به شما می دهد.
یاد بگیرید چگونه نفس بکشید
برای مدت چهار ثانیه از طریق بینی دم و بازدم کنید و سپس نفس را برای هفت ثانیه متوقف کنید.
اول، دهان خود را برای هشت ثانیه بسته کنید و نفس خود را از طریق بینی داخل بکشید.
برای سه بار متوالی این کار را قبل از به خواب رفتن انجام دهید.
خواب سریع
کجا و چگونه می توان از صحت این روش را تضمین کرد؟
ما سه دلیل برای این سوال داریم.
در ابتدا، این روش تنفس، که باید سه بار متوالی و پیوسته انجام شود، موجب آرامش می شود، و در مرحله بعد، شما با این روش اکسیژن بیشتری را به بدن خود انتقال می دهید.
و در نهایت، اگر شما بر تنفس تمرکز کنید، می توانید بر حواس قبلی خود تمرکز کنید و در طول زمان می توانید به راحتی تمرکز کنید و دانشمندان نشان داده اند که تمرکز بر احساسات شما استرس، اضطراب و افکار شما را کاهش می دهد.
یا آنها حتی ممکن است ریشه کن شوند.
ممکن است که ما فراموش کنیم که چگونه به خواب برویم یا اینکه چگونه فراموش کنیم چگونه نفس بکشیم.
اما با تمرین این روش تنفس، شما سریع تر احساس خواب می کنید.
هنگام خواب، قبل از وارد شدن به اتاق خود، اتاق خود تاریک نگه دارید و تختتان را اماده کنید، سپس به اتاق را وارد شوید.
دستگاه های دیجیتال را خاموش کنید، که قبل از خواب حواس تان را پرت می کند، مانند تلفن های همراه، و سپس بخوابید.
به یاد داشته باشید که داشتن خواب کافی یکی از مهمترین برنامه های روزانه است که شما هر روز نیاز دارید و برای اولین بار باید اول خواب را مهم بدانید تا بدنتان را در طول روز سر حال باشد.
بی خوابی یک اختلال خواب است هنگامی که کسی نمیتواند به خوبی بخوابد، باعث خستگی روزانه، بی حالی، بی ثباتی عاطفی، اختلال حافظه، سرگیجه، تحریک پذیری، عملکرد ضعیف می شود.
انواع بی خوابی
بی خوابی شامل سه نوع زیر است:
موقت، که چند روز طول می کشد
کوتاه مدت که دو تا سه هفته طول می کشد
بی خوابی مزمن که بیش از یک ماه طول می کشد.
افراد مبتلا به اختلالات خواب ممکن است این مشکلات را تجربه کنند.
آنها در خواب بیدار می شوند، فقدان خواب به علت خستگی، حتی بعد از خواب، احساس خیره شدن، بیدار شدن خیلی زود و غیره.
بی خوابی در بزرگسالان
علت بی خوابی و درمان آن با طب سنتی می تواند مفید باشد.
علل بی خوابی می تواند
افسردگی
تغییرات شغلی یا الگوهای خواب
استرس و اضطراب
اختلالات خواب مانند کابوس
خواب آلودگی در روز
سندرم محرومیت از خواب
درد پا
درد آرتریت
اثرات داروئی
آسیب های تروماتیک
ترس و ادرار مکرر
دیابت
باشند که ازعلل شایع بی خوابی هستند.
درمان بی خوابی در خانه
کدو تنبل
کدو تنبل یکی از درمان های عالی برای خواب است.
کدو تنبل و روغن کمی کنجد تلخ را اضافه کنید.
قبل از بستر، پوست خود را با این ترکیب ماساژ دهید و به طور کلی کدو را در رژیم غذایی خود بگنجانید.
شیر
یک لیوان شیر، قبل از خواب، بر روی بدن شما تأثیر می گذارد و به شما کمک می کند راحت تر بخوابید.
علاوه بر این، شیر حاوی آمینو اسید های تریپتوفان است و باعث تولید سروتونین می شود که در نهایت باعث راحتی شما می شود.
شما می توانید عسل را در شیر مخلوط کنید و آن را با عسل، پودر دارچین مخلوط کنید؛ انگشتان دست خود را با شیر ماساژ دهید که باعث خواب می شود.
دانه کنجد
دانه های کنجد منبع خوبی از مواد معدنی، کلسیم، کربوهیدرات ها و همه ویتامین بی هستند.
به طور مرتب یک قاشق چایخوری از دانه کنجد، قبل از رفتن به رختخواب می تواند مشکل بی خوابی را حل کند.
مقالات برتر درمان استرس اضطراب
۴- جوز هندی
جوز هندی، در واقع درمان بی خوابی، حاوی میریستیکین است، که یک آرامبخش است و به طور طبیعی به خواب می انجامد.
شما می توانید یک فنجان قاشق غذاخوری ان را با یک قاشق چای خوری آب نمک مخلوط کنید و آن را ۳ بار در روز بخورید.
به غیر از بی خوابی، مشکل سوء هاضمه و افسردگی را حل می کند.
چای سبز
چای سبز پر از اسید آمینه است که به مبارزه با اضطراب و استرس کمک می کند.
نوشیدن یک فنجان چای سبز ۱-۲ ساعت قبل از خواب خیلی کمک کننده است.
موز
موز حاوی ملاتونین، تریپتوفان، منیزیم و سروتونین است که به عنوان یک لوسیون بدن عمل می کند.
سطح بالای کربوهیدرات در موز می تواند شما را خواب آلود کند، فقط خوردن درست قبل از خواب باشد.
زنیان
یک قاشق چایخوری از زنیان را به ۳۷۵ میلی لیتر آب جوش اضافه کنید.
مخلوط را برای مدت ۱۵ دقیقه جوش داده، محلول را فیلتر کرده و عسل و شیر را اضافه کنید.
هر روز قبل از خواب، چای را بنوشید.
بلغور جو دوسر
بلغور جو دوسر غنی از ملاتونین است که باعث خواب می شود.
خوب برای خوردن بلغور جو دوسر در حالتی منظم مهم است.
کشک
آب بدن از جذب مواد معدنی ضروری و مواد مغذی و همچنین بهبود سیستم گوارش محافظت می کند.
افراد مبتلا به بی خوابی باید سه فنجان کشک را روزانه مصرف کنند تا بتوانند به خوبی بخوابند.
علاوه بر خوردن کشک، ماساژ آن نیز بر روی سر مفید است.
بایدها
تمرین تنفس عمیق، مدیتیشن و یوگا.
خواب در یک اتاق آرام، تاریک و راحت.
خوردن شام حداقل ۲-۳ ساعت قبل از خواب.
اگر شما نیاز به بیدار شدن در شب داشته باشید، فقط باید تنقلات حاوی پروتئین بالا و کربوهیدرات های بالا مصرف کنید.
گوش دادن به موسیقی ملایم، چهل دقیقه قبل از خواب.
سالاد و شام سبک
به اندازه کافی کلسیم، پتاسیم و آهن مصرف کنید زیرا آنها در مقابله با اختلالات خواب بسیار موثر هستند.
گوشی را خاموش کنید زیرا با ترشح ملاتونین بر خواب شما تاثیر می گذارد
بنابراین در شب از لپ تاپ، آی پاد و گوشی های هوشمند دور بمانید.
نبایدها
اجتناب از تماشای تلویزیون قبل از خواب
کاهش مصرف الکل و مصرف کافئین
اجتناب از خواب در طول روز
نیم روز قبل از خواب، مایعات زیادی برای جلوگیری از ادرار نوشیدنی نگذارید
برای مطالعه نکات بیشتر در رابطه با این موضوع می توانید به سایت مشاورانه مراجعه کنید.
منبع :
مشاوره جنسی- مشاوره خانواده- تریبون آزاد.
امینی منش سجاد , حسنی جعفر , نیکوسیرجهرمی محمد, طاهری مهدی, رضایی جمالویی حسن. بررسی نقش افسردگی و اضطراب در پیش بینی بی خوابی. فصلنامه دانشگاه علوم پزشکی سبزوااسرار: آذر و دی ۱۳۹۵ , دوره ۲۳ , شماره ۵٫
رضایی مهدی ,حجت سیدکاوه , حاتمی سیداسماعیل, منادی زیارت حدیثه , عین بیگی الهه. ثربخشی درمان فراشناختی بر بیماران مبتلا به بی خوابی. مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی : ۱۳۹۴ , دوره ۷ , شماره ۲٫

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


mona_rt
ارسال پاسخ

خیلی هم عالی.. سپاس عزیزم