متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


#زادروز_نویسنده 

بیست و پنجم سپتامبر 

#ویلیام_فاکنر 

نویسنده

 

فاکنر در بیست و پنجم سپتامبر سال 1897 میلادی درشهر نیو آلبانی ایالت می سی سی پی آمریکا به دنیا آمد. او تقریباً تمام  عمرش را در همین ایالت گذراند. فاکنر تحصیلات نامرتبی داشت، اما هر نوشته ی خوبی که می یافت، آنرا مطالعه می کرد.او درنوجوانی شروع به سرودن شعر کرد و در سال 1925 زمانیکه با نویسنده ی سرشناس آمریکایی «شروود اندرسن» آشنا شد، تصمیم گرفت رمان نویس شود. 

 

فاکنر شخصیتی گوشه گیر و منزوی داشت و هرگز خود را شخصی ادیب نمی دانست، او در مصاحبه ای گفته است :"من مردی ادیب نیستم، فقط مواقعی که هوا برای زراعت مساعد نیست، چیز می نویسم."اغلب  داستان های فاکنر در سرزمین تخیلی به نام "یوکناپاتوفا" اتفاق می افتد که در شمال رودخانه می سی پی واقع شده است، حتی فاکنر نقشه این سرزمین خیالی را نیز کشیده است. 

 

معروف ترین اثر فاکنر «خشم و هیاهو» نام دارد، که روایت زندگی خانواده ی به نام کامپسون است. فاکنر این کتاب را در سال 1929 نگاشت، به نظر می آید فاکنر عنوان کتاب را از  جمله ی در نمایشنامه ی مکبث انتخاب کرده باشد، مضمون جمله این است «زندگی قصه‌ای است که توسط ابلهی روایت می‌شود، سرشار از خشم و هیاهو ولی پوچ». در واقع داستان فاکنر نیز بیان کننده، همین پوچی و بی معنایی زندگی است. 

 

 

فاکنر در سال 1949 برنده ی جایزه نوبل ادبیات گشت. او بعد از دریافت این جایزه ، در جشن ضیافتی که به این مناسبت، در کاخ سفید برگزار شد ، شرکت نکرد و دلیلی که آورد، این بود که:"مسافت 1600 کیلومتر، راه درازی است که آدم به خاطر خوردن یک ناهار رنج پیمودن آنرا تحمل کند." البته او دوست نداشت در این مهمانی شرکت کند. 

 

او در آخرین مصاحبه ای که انجام داده است در جواب این سوال که از زندگی چه می خواهد؟ گفته :"می خواهم مثل دوره ای از زندگی گذشته یک کت کهنه ی گرم که جیب های بزرگی دارد بپوشم که بتوانم جوراب هایم، کتابی از منتخبات شکسپیر و یک بطری نوشیدنی در آن جای دهم . مگر آدم بیش از این چه می خواهد؟...فاکنر در ششم ژوئیه سال 1962 در اثر سکته قلبی درگذشت. 

 

برخی از #آثار 

 

مواجب بخور و نمیر،1926

پشه‌ها، 1927

خشم وهیاهو، 1929

گوربه‌گور، 1930

روشنایی ماه اوت، 1932

ابشالوم، ابشالوم!، 1936

شکست‌ناپذیر، 1938

نخل های وحشی، 1939

دهکده، 1940

برخیز ای موسی، 1942

مرثیه برای راهب، 1951 

شهر، 1957 

چپاولگران، 1962 

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


ramoel
ارسال پاسخ

جالب بود. مرسی

Fereshteh
ارسال پاسخ

یادش گرامی
چه آدم جالبی بوده

Mina398
ارسال پاسخ

لایک

fmamra
ارسال پاسخ

مرسی

toya
ارسال پاسخ

تشکر