متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


وارن بافت، یکی از مشهورترین چهره‌های دنیای سرمایه‌گذاری و سومین فرد ثروتمند در جهان است. سبک سرمایه‌گذاری او، الگوی بسیاری از فعالان اقتصادی جهان است.

وارن بافت، سرمایه‌گذار آمریکایی، فعال حقوق بشر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت برکشایر هاتاوی است. بافت همیشه به‌عنوان یکی از موفق‌ترین سرمایه‌گذاران جهان شناخته می‌شود. طبق آخرین آمار، ثروت بافت در بهمن‌ ۱۳۹۶ (فوریه‌ی ۲۰۱۸) حدود ۸۷.۵ میلیارد دلار گزارش شده است که او را در رتبه‌ی سومثروتمندترین افراد جهان قرار می‌دهد.

وارن بافت از سنین کودکی و نوجوانی علاقه‌ی خود را به سرمایه‌گذاری و فعالیت در بازارهای اقتصادی نشان داد. او تحصیلات دانشگاهی خود را نیز در این رشته‌ها ادامه داد و پس از تعدادی سرمایه‌گذاری به‌صورت همکاری، شرکت برکشایر هاتاوی که آن زمان یک کارخانه‌ی نساجی بود، خریداری کرد. او بعدا از همین نام استفاده کرده و هولدینگ بیمه و سرمایه‌گذاری برکشایر هاتاوی را تشکیل داد.

بافت از سال ۱۹۷۰ رئیس هیئت مدیره و بزرگ‌ترین سهام‌دار برکشایر است. او در اوماها، زادگاهش با القابی همچون «جادوگر»، «پیشگو» و «دانای کل» شناخته می‌شود. او به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین ثروتمندان فعال حقوق بشر نیز شناخته می‌شود. بافت با عضویت در بنیاد خیریه‌ی بیل و ملیندا گیتس اعلام کرده است که ۹۹ درصد از ثروت خود را به فعالیت‌های خیرخواهانه اختصاص خواهد داد.

بافت به‌عنوان یکی از تأثیرگذاران دنیای سرمایه، در سیاست هم فعالیت‌هایی داشته است. او در آخرین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از هیلاری کلینتون (نامزد حزب دموکرات) حمایت کرد و تاکنون یکی از منتقدان اصلی دونالد ترامپ بوده است.

وارن ادوارد بافت متولد هشتم شهریور ۱۳۰۹ شمسی (۳۰ آگوست ۱۹۳۰) در شهر اوماهای نبراسکا است. او دومین فرزندیک خانواده پنج‌نفره بود. پدرش هاوارد بافت، نماینده‌ی کنگره‌ی ایالات متحده‌ی آمریکا بود. وارن، تحصیلات خود را در مدرسه‌ی ابتدایی رزهیل شروع کرد. در سال ۱۳۲۱ شمسی (۱۹۴۲ میلادی)، پدرش برای نمایندگی کنگره‌ی آمریکا انتخاب شد و خانواده‌اش را به واشنگتن برد. وارن پس از اتمام تحصیلات ابتدایی وارد دبیرستان آلیس دیل جونیور شد و سپس در سال ۱۳۲۶ (۱۹۴۷ میلادی) از دبیرستان وودرو ویلسونفارغ‌التحصیل شد.

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


SukoT
ارسال پاسخ

جالب بود
ممنون

Nafas21
ارسال پاسخ

Fereshteh :
:)


Fereshteh
ارسال پاسخ