متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


‍ پاپیون داستان همه ی آدم هاست . تمام مردمی که تا به حال بر روی زمین زندگی کرده اند یا هنوز زندگی می کنند ، یا "پاپیون" هستند یا "لوییس دگا". هرچند به گواه تاریخ و تجربیات شخصی هرکدام مان بخش عمده ای را همین "لوییس دگا" ها تشکیل می دهند.

تفاوت زیادی بین پاپیون ها و لوییس دگا ها وجود دارد ، لوییس دگا ها در هر ساختار و موقعیتی قرار بگیرند با آن وفق پیدا می کنند، سرشان را می اندازند پایین و به سرنوشتی که برایشان رقم زده می شود گردن می نهند ، و البته از مزایای این تسلیم شدن نیز بهره مند می شوند، دست کم از تمام مشقت ها و رنج هایی که نصیب پاپیون ها می شود در امان می مانند.

پاپیون ها اما به راه دیگری می روند ، تسلیم شدن و گردن نهادن به هر شرایط و وضعیتی را تاب نمی آورند ، هزار گونه رنج و عذاب را به جان می خرند که تا ابد زندانی شرایطی که دیگران برای شان رقم زده اند باقی نمانند. در میانه ی این راه ممکن است در همان حالی که لوییس دگا ها در سالن غذاخوری مشغول صرف ناهارشان هستند، آن ها مجبور به خوردن سوسکی که سر از سلول انفرادی شان درآورده شوند. پاپیون را احتمالا خیلی ها دیده اند و فرق این دو دسته آدم ها  و سرنوشت شان را از همان دقایق نخستین تا لحظات پایانی فیلم می شود به تماشا نشست.

این صحنه اما از آخرین لحظات فیلم است ، جایی است که پاپیون تصمیم می گیرد آخرین شانس خود برای فرار را هم امتحان کند ، از لوییس دگا هم می خواهد که همراهی اش کند اما چون او یک لوییس دگاست و نه یک پاپیون ، درخواست او را رد می کند. هر دو مرد بر لبه این دماغه می ایستند و پاپیون همین کیسه ای را که در دست دارد توی آب می اندازد تا بعد خود را روی همین یک تکه کیسه بیندازد و دل به دریا بزند به امید آزادی. لحظاتی بعد همینطور می شود، پاپیون خود را به کیسه شناور در آب می رساند و در حالی که روی آن افتاده و روی دست امواج دریا از جزیره دور می شود فریاد می زند، فریادی که فقط حق پاپیون هاست ، حق همان هایی که حاضرند هفته ها در سلول انفرادی شان تنهایی و گرسنگی بکشند اما مثل یک پاپیون زندگی کنند و یا حتی بمیرند نه مثل یک لوییس دگا، پس حق دارند یک روز همانطور که خودشان را به امواج دریا سپرده اند و روی یک تکه گونی از زندان شان دور می شوند وسط دریا فریاد بزنند : "آهای حرومزاده ها ! من هنوز زنده ام ! "

....

کمی فکر کنید....

در زندگیتون پاپیون هستید یا لویس دگا؟

نظرات دیوار ها


mmiillaadd
ارسال پاسخ

خدایی خوندم ولی الان جای پاپیونو با دگا رو یادمان نمیاد

CR7777777
ارسال پاسخ

حماسی و جالب
تقریبا درسته
ممنون از وقتی که میزاری

Fereshteh
ارسال پاسخ

دوست دارم پایپون باشم
و فکر میکنم مسیرم تقریبا درسته ،
یه نمونش همین اواخر تصمیمی گرفتم که بعد خوندن بلاگ اولین چیزی که به ذهنم رسید اون تصمیم بود .
امیدوارم همینطور باشه

amir_sakett
ارسال پاسخ

ممنون

RAD_
ارسال پاسخ

khazane90 :
سلام
شما فکر کنید 1% من پاپیون نباشم :|
مرسی بلاگ خوبی بود
{67}

درود
بهتون میخوره پاپیون وار زندگی کنید
پاپیون ها برای اون مسیری که انتخاب کردند بشدت
تلاش میکنن. حتی اگه در نهایت موفق هم نشن باز
روش زندگی و مبارزشون رو تغییر نمیدن.
خیلی متشکرم

RAD_
ارسال پاسخ

fmamra :
{67}

تشکر قربان

خزان
ارسال پاسخ

سلام
شما فکر کنید 1% من پاپیون نباشم
مرسی بلاگ خوبی بود

fmamra
ارسال پاسخ
RAD_
ارسال پاسخ

جای آقا سیامک هم چند وقتیه خالیه

RAD_
ارسال پاسخ

دوستان
بخونید و نظرتون رو بگید