متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


چاپ روی پارچه

بدون تردید همه شما از دیر باز تا کنون با چاپ روی پارچه آشنایی داشته اید. نیاز بشر به تنوع طلبی یکی از دلایل عمده چاپ با طرح و رنگ های متفاوت در دنیای مدرن امروز به شمار می رود. در گذشته ما فقط حق انتخاب محدودی در نوع نقش و نگار پارچه های چاپ شده را داشتیم. در حالی که در زمان حال و در دنیای صنعتی و پیشرفته ماشین آلات چاپ این امکان برای ما بیشتر فراهم کرده است. امروزه با هر نوع سلیقه و نیازی مشتری می تواند نقش مورد نظر خود را بر روی انواع پارچه های موجود پیاده کند.

مزایای استفاده از چاپ روی پارچه

شاید شما دوست داشته باشید تصویر خود را بر روی تیشرت خود به چاپ برسانید. یا در مقیاس های بزرگتر فرآیند چاپ ایده های خود را بر روی پارچه های خاص پیاده کنید. تصور کنید شما برای راه اندازی یک نمایشگاه چاپ پارچه نیاز به طرح های متنوعی دارید. به راحتی با دستگاه های دیجیتال می توانید تمام نیاز های خود را مرتفع سازید. به عنوان مثال چاپ بر روی پرده، چاپ بر روی روسری، چاپ بر روی مانتو و سایر موارد دیگر خدماتی است که دنیای مدرن امروز به ما ارائه می دهد.

دستگاه های چاپ پارچه

دستگاه های چاپ روی پارچه هیچ گونه محدودیتی در طرح و رنگ ندارند. امروزه امکان چاپ بر روی انواع پارچه ها مقدور است، اما بهترین نوع پارچه ساتن شناخته شده است. قبل از اینکه فرایند چاپ به انجام برسد یک پارچه به صورت آزمایشی طرح زده می شود تا مدت زمان آماده سازی آن در دستگاه مشخص شود. دستگاه های چاپ روی پارچه تا اندازه 160 سانتی متر قابلیت طراحی و نقش زدن را دارند. یکی از چاپ های مدرن امروزه چاپ دیجیتال نام گرفته است. این عملیات در دستگاه های پیشرفته این امکان را فراهم آورده است که پارچه هایی با ابعاد 150 و 200 سانتی مترو پارچه های به صورت رولی و طاقه ای را به چاپ برساند.

قیمت چاپ روی پارچه

قیمت چاپ روی پارچه بسته به نوع طرح و مقدار رنگ مصرفی متفاوت است. از همین رو چاپ دیجیتال در انواع متنوعی در بازار عرضه می شود. این دستگاه های پیشرفته هیچ گونه محدودیتی در طیف رنگی و طرح مد نظر برای کاربر ایجاد نمی کند. چاپ بر روی پارچه انواع مختلفی دارد که به اختصار در ادامه به آن ها اشاره می شود.

چاپ روی پارچه ساتن

این نوع چاپ عموما برای تبلیغات پارچه ای، پوشاک از قبیل روسری و مانتو و چاپ بر روی پرچم مورد استفاده قرار می گیرد. از مزایای این نوع چاپ می توان به موارد فوق اشاره کرد. پارچه هایی که با این روش چاپ می شوند قابلیت شستشو دارند . کاربردهای گوناگونی در زمینه دکوراسیون، تبلیغات و صنایع پوشاک دارد. در نهایت پارچه های با جنس پالستیک (پلی استر) چاپ پذیری بهتری دارند.

چاپ روی پارچه مخمل

یکی دیگر از متریالی که برای چاپ استفاده می کنند مخمل است. این ایده جدید برای دکوراسیون داخلی، کوسن، رومبلی و تبلیغات پارچه ای بسیار پرطرفدار شده است. این مدل چاپ قابلیت شستشو را دارد و در صنایع دستی این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

چاپ پرچم تشریفات

این نوع از چاپ همانطور که از نام آن مشخص است به منظور چاپ دیجیتال پرچم مورد استفاده قرار می گیرد. این گونه چاپ عموما برای همایش و دفاتر مدیریت مورد استفاده قرار می گیرد. جنس پارچه قابل چاپ عموما از دو لایه ساتن به هم دوخته شده است. ریشه های پرچم را می توان مطابق با لوگوی شرکت رنگ آمیزی و استفاده کرد.

چاپ روی پارچه به صورت طاقه ای

این گونه چاپ عموما در حیطه تولید پارچه مورد استفاده قرار می گیرد. امکان ایجاد طرح های متفاوت بر روی رول ها موجود است. تولیدکنندگان پوشاک می توانند طرح ها و الگوهای مد نظر خود را به متخصصان این حرفه بسپارند و ایده مد نظر خود را در کار مشاهده کنند.

چاپ روی پارچه رول

چاپ روی پارچه به صورت چاپ دیجیتال با استفاده از دستگاه های تمام دیجیتال به انجام می رسد. یکی از مزایای این امر این است که تا عرض 150 سانتی متر به منظور چاپ پارچه برای شما فراهم است. طرح مد نظر بر روی کاغذ سابلیمیشن در ابتدا چاپ می شود سپس با دستگاه های جدید چاپ روی کاغذ به صورت رول انجام می شود. این رنگ بندی از ثبات عالی برخوردار است همچنین در حین شستشو آسیبی به طرح وارد نمی شود. شما به راحتی با این روش می توانید طرح مد نظر خود را به صورت متری یا رولی تهیه و چاپ کنید. چاپ روی پارچه و چاپ دیجیتال سبب می شود رنگ ها از ثبات خوبی برخوردار باشند.

چاپ دیجیتال پارچه

در چاپ دیجیتال همان طور که از نامش مشخص است تمام فرایند رنگ رزی از صفر تا صد به صورت اتوماتیکی به انجام می رسد. دستگاه های پیشرفته پس از این که برنامه و طرح مد نظر به آن ها داده می شود دقیق ترین و ظریف ترین نقش ها را بر روی پارچه به نمایش می گذارد. به لطف این فناوری جدید و پیشرفته شما شاهد رنگ بندی میلیونی بر روی کار مورد نظر خود خواهید بود. تمام کار این دستگاه به صورت رایانه ای به انجام می رسد؛ یعنی کافی است طرح و رنگ مد نظر به دستگاه داده شود تا پارچه رنگ شده و خشک شده در اختیار شما قرار داده شود. رنگ های چشم نواز چشم هر بیننده ای را خیره نگه می دارد.

چاپ سابلیمیشن

این نوع از چاپ که این روزها بسیار مرسوم شده است یکی از چاپ های دیجیتال به شمار می رود. در این روش با فرایند تصعید (تبدیل مستقیم از حالت جامد به گاز) عمل چاپ با ماندگاری بالا روی کلیه الیاف پلی استر، پلی استر ویسکوز و غیره انجام می شود. نام دیگر این چاپ ترانسفر است به این صورت که طرح مد نظر بر روی کاغذ چاپ می شود. سپس با حرارت از روی کاغذ به چاپ پارچه منتقل می شود. برای این امر نیاز از تخصص لازم به منظور انتخاب کاغذ و رنگ مدنظر مبذول شود. گرما و دما نیز به همراه جنس پارچه و پرس مد نظر در پیاده سازی طرح با کیفیت بسیار اثر گذار خواهد بود. چاپ روی پارچه و چاب دیجیتالی سبب می شود کار با کیفیت به دست شما برسد.

جوهرهای چاپ مستقیم

1 .پیگمنت 
2 .دیسپرس 
3 .ری اکتیو 
4 .اسید 
5 .سابلیمیشن

موارد کاربرد چاپ روی پارچه

1 .چاپ دیجیتال انواع مانتو 
2 .چاپ دیجیتال لباس های ورزش 
3 .چاپ دیجیتال پارچه های فضای داخلی 
4 .چاپ دیجیتال پارچه های تبلیغاتی 
5 .چاپ پارچه ژرسه 
6 .چاپ پارچه انواع تیشرت پلی استر و پلی استر ویسکوز 
7 .چاپ دیجیتال پارچه فیالمنت 
8 .چاپ دیجیتال پارچه روسری 
9 .چاپ دیجیتال کوسن 
10.چاپ دیجیتال انواع پرده ( ساتن و کتون مخمل و شاتل) 
11.چاپ دیجیتال انواع رومیزی 
12.چاپ دیجیتال انواع لباس مجلسی 
13.چاپ دیجیتال انواع روتختی 
14.چاپ دیجیتال کیف وکفش 
15.چاپ دیجیتال پارچه لباس های نوزادی

 منبع : چاپ روی پارچه خانه طراحان سام

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


AZAD
ارسال پاسخ