متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


کمپانی سامسونگ روز گذشته ویدیوی تبلیغاتی کوتاهی منتشر کرده که در آن به گوشی مشخصی اشاره نشده است اما با توجه به نزدیک شدن تاریخ رونمایی از Galaxy S9 و S9 Plus حدس می‌زنیم که منظور این غول تکنولوژی همین گوشی‌ها باشد. در خلال این ویدیوی کوتاه چند دست مختلف دیده می‌شود که گوشی از میان انگشتان آن‌ها لیز می‌خورد و نمی‌توانند گوشی‌شان را بگیرند. کارشناسان معتقدند منظور کمپانی سامسونگ از انتشار ویدیوی پیش رو این است که این غول تکنولوژی حتما پیش از معرفی رسمی گوشی‌های گلکسی خود و در فضای کارخانه روی آن‌ها آزمون سنجش میزان استحکام در شرایط واقعی سقوط را اجرا می‌کند و از بابت مقاومت محصولات خود مطمئن است.

اگر این پیش بینی صحت داشته باشد، سامسونگ احتمالا روند توسعه و کسب اطمینان از گوشی‌های خود را کمی بهبود بخشیده است و آزمون‌های مقاومت گوشی‌های تازه‌اش را در سطحی ورای آزمون شکستن صفحه نمایش اجرا می‌کند. اگر گوشی از دستتان بیفتد، تنها سطح خارجی آن دچار آسیب نمی‌شود بلکه بدنه اصلی‌اش هم کمی خم می‌شود؛ قطعات داخلی جابجا می‌شوند و به شدت تکان می‌خورند و هر اتفاق ناخوشایند دیگری هم ممکن است رخ دهد. برای مثال ممکن است پنل LCD از جا درآید، آنتن‌های ارتباطی گوشی شل شوند و حتی شاید قسمتی از فریم گوشی به باتری فشار بیاورد. مورد آخر درواقع همان اتفاقی است که در Galaxy Note 7 رخ داد و باعث سوختن و آتش گرفتنش شد. البته آتش گرفتن باتری فبلت مذکور الزاما به خاطر افتادن گوشی اتفاق نیفتاد بلکه باتری آن به شکل نامناسبی در بدنه جای گرفته بود و همین امر باعث می‌شد بدنه به آن فشار مضاعف وارد کند. به همین خاطر کمترین فشار اضافه منجر به آتش گرفتن Galaxy Note 7 می‌شد.

انتشار این ویدیوی مفهومی از سوی سامسونگ در شرایطی که تنها چند روز دیگر تا رونمایی از Galaxy S9 در نمایشگاه MWC 2018 باقی مانده است، اتفاقی نیست. حتی با وجود ضمانت قطعی سامسونگ در مقابل استحکام بدنه گوشی Galaxy S9، اجرای آزمون مقاومت بدنه در شرایط سقوط برای این گوشی با چنین طراحی ظاهری منطقی به نظر نمی‌رسد. گوشی Galaxy S8 یکی از شکننده‌ترین گوشی‌های هوشمند پرچم‌داری بود که سال گذشته توسط مؤسسه بیمه SquareTrade مورد آزمون قرار گرفت و نتوانست نتایج جالبی را در آزمون‌های سقوط و شکنجه کسب کند. از طرفی به نظر می‌رسد که Galaxy S9 و S9 Plus تنها در موارد اندکی نسبت به نسل گذشته بهبود یابند و اساس شبیه هم باشند. به همین خاطر پیش بینی می‌شود که میزان مقاومت بدنه‌شان هم یکسان باشد. البته گوشی‌های سامسونگ در میان کاربران بسیار محبوب هستند و به همین خاطر سازندگان لوازم جانبی همواره قاب‌های محافظ زیبا و مقاومی برای آن‌ها تولید و عرضه می‌کنند. از طرف دیگر میزان مقاومت در مقابل سقوط برای اغلب کاربران اصلا امتیاز مهمی به شمار نمی‌رود و نگران آن نیستند.

http://www.gsm.ir/news/show/41325/تماشا-کنید:-ویدیوی-تبلیغاتی-سامسونگ-از-تست-مقاومت-Galaxy-S9/

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


نخستین نظر را ایجاد نمایید !