متفاوت ترین شبکه اجتماعی در ایران

بلاگ كاربران


شایع ترین علت خواب رفتگی دست و پا چیست ؟
گیرافتادن و تحت فشار قرار گرفتن موضعی اعصاب محیطی از شایع ترین علل احساس خواب رفتگی دست و پاست . زیرا این اعصاب در طول مسیر خود در مسیرهای به خصوصی مستعد گیرافتادن یا آسیب های فشاری هستند . ناحیه پشت و داخلی آرنج ، ناحیه مچ و دست ، قسمت خارجی زیر زانو یا قسمت داخلی مچ پا از جمله این محیط هاست . مثلا آنچه تحت عنوان ” نشانگان تونل کارپ ” شناخته می شود ، به دلیل گیرافتادن و فشار روی عصبی به نام مدین در ناحیه مچ دست اتفاق می افتد . این ناحیه ” تونل مچ ” شایع ترین محل گیر افتادن عصب است . افراد مبتلا معمولا خانم های خانه دار بین سنین ۳۰ تا ۴۰ سال ، کاربران رایانه ، مکانیک های خودرو یا شاغلانی که با دست زیاد کار می کنند هستند .

تاریخ امروز

در صورت آسیب عصب ، چه اتفاقی همراه خواب رفتن دست و پا می افتد ؟
معمولا بیماران از گز گز و خواب رفتگی یا درد در انگشت نشانه یا میانی و شست در طول شب شکایت دارند و در موارد شدید تر ، این خواب رفتن در روز هم احساس می شود . اگر خواب رفتگی دو یا سه انگشت وسطی شخص را از خواب بیدار کند و احساس کند که با تکان دادن دست ، خواب رفتن دست کمتر می شود ، معمولا اولین تشخیص مطرح ، “ نشانگان تونل کارپ ” است مگر خلاف ان ثابت شود .
علاوه بر انجام کارهای زیاد با دست ، گاهی این نشانگان در زمینه یک بیماری رخ می دهد مانند روماتیسم و دیگر مشکلات مفصلی ، روماتوئید آرتریت، دیابت، آکرومگالی یا حتی در دوران بارداری.
مشابه همین حالت ممکن است در مچ پا رخ دهد که آن را ” نشانگان تونل تارس ” می گویند . در این حالت فرد به دنبال ایستادن طولانی یا راهپیمایی دچار کرختی ، خواب رفتگی و درد در قسمت داخلی کف پا یا کف پاشنه میشود که با بیرون آوردن کفش و استراحت کاهش می یابد .

عموما تروما ( ضربه ) ، چاقی و تورم مفصل مچ پا از علل آن است و گاهی هم علت خاصی برای آن نداریم .

تاریخ امروز ایران و تایم time.ir میلادی با ساعت و تقویم ایرانی به صورت آنلاین

برخی اوقات علامت گیرافتادن عصب ( عصب تیبیال ) در ناحیه مچ پا شبیه علامت خارپاشنه است که باید آنها را از هم افتراق داد .

به اشتراک بگذارید : google-reader yahoo Telegram
نظرات دیوار ها


shadi1357
ارسال پاسخ
peyman0082
ارسال پاسخ

لایک

AZAD
ارسال پاسخ

تشکر